SURSE. Unde ar putea fi amplasat noul magazin Ikea la Cluj

ikeaDecizia conducerii companiei suedeze Ikea de a se extinde în afara Bucureștiului a început deja să producă valuri pe piața imobiliară din Cluj. O asemenea investiție ar putea crește atractivitatea unei zone.

 

Potrivit unor surse din piața imobiliară, au existat emisari ai companiei suedeze care au vizitat trei zone din apropierea Clujului. Prima dintre aceste zone este cea dintre Cluj-Napoca și Florești, unde deja este conturat un pol comercial masiv, prin funcționarea mall-ului Vivo!, fostul Polus Center, precum și prin activitatea unor hypermagazine precum Praktiker sau Metro. Un atu al zonei este reprezentat de faptul că poate atrage atât cumpărători din Cluj, cât și din Florești, cea mai mare comună din România, precum și din Gilău. De asemenea, zona este situată proximitatea nodului Gilău al Autostrăzii Transilvania. Dezavantajele acestei zone sunt reprezentate de infrastructura subdezvoltată, care generează blocaje în trafic pe segmental drumului european dintre Cluj-Napoca și Florești, precum și prețul ridicat al proprietăților imobiliare.

 

O a doua zonă evaluată este Apahida – Jucu. Una dintre variante ar fi chiar deschiderea magazinului Ikea în Parcul Industrial Tetatom III. Avantajele unei asemenea alegeri ar fi prețul decent din acest parc industrial, în condițiile în care terenul se află în proprietatea Consiliului Județean, iar prețul concesiunii este stabilit prin hotărâre de Consiliu. De asemenea, contează infrastructura excelentă, inclusiv rețelele bune de electricitate și alte utilități. Contează și proximitatea Aeroportului Internațional ”Avram Iancu”, dar și a centurii Vâlcele – Apahida și a centurii Apahida – Bulevardul Muncii. De asemenea, drumul european permite ușor accesul dinspre Dej și Gherla, precum și dinspre Bistrița și Baia Mare, iar miile de oameni care lucrează în parcul Tetarom III din Jucu, în fabrici precum DeLonghi sau Bosch ar putea reprezenta și clienți fideli pentru restaurantul Ikea. În București, unde funcționează unicul magazine Ikea din România, volumul vânzărilor generate de restaurant a reprezentat 6,3 la sută din total.

 

Cea de-a treia zonă evaluate de emisari Ikea ar fi Feleacu-Vâlcele. Zona este conectată cu șoseaua europeană E60 și cu centura Vâlcele – Apahida. De asemenea, este la mai puțin de 20 de kilometri de nodul Turda al Austostrăzii Transilvania, precum și de nodul acesteia cu Autostrada Turda – Sebeș, care se va conecta și cu Coridorul IV Paneuropean. Zona are avantajul unei infrastructuri bune și a unor terenuri cu prețuri rezonabile. De asemenea, accesul dinspre Cluj-Napoca poate fi realizat și pe șoseaua Turda – Cluj, și pe Centura Vâlcele – Apahida, care are mai multe conexiuni cu cartierele Clujului. De asemenea, este ușor accesul spre Vâlcele – Feleacu dinspre Turda și Câmpia Turzii, dar și dinspre Luduș, Iernut, Târgu-Mureș, Aiud, Teiuș, Blaj și Alba Iulia, pe E60, iar pe Centura Vâlcele – Apahida este asigurat accesul ușor al celor care vin dinspre Gherla, Dej, Bistrița și Baia Mare. În zonă va fi amenajat și un nou parc industrial, Tetarom IV, iar unii specialiști recomandă amplasarea acestui magazine Ikea chiar în noul parc industrial.

 

În prezent, Ikea are un singur magazin, în nordul Bucureștiului. Acesta a generat în anul fiscal precedent vânzări de 115 milioane de euro, fără TVA. Acest volum a fost mai mare decât așteptările conducerii Ikea. Managerii firmei suedeze au decis să construiască un nou magazin, în estul Bucureștiului, în apropierea Autostrăzii A2. Acesta va fi cel mai mare magazine Ikea din Europa de Sud-Est. Va avea o suprafață de 36.000 de metri pătrați și va presupune o investiție de 80 de milioane de euro, inclusiv prețul terenului. De asemenea, conducerea Ikea a anunțat că va deschide noi magazine în următorii ani la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara.

 

Claudiu Pădurean

Comments

comments

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

seven − 4 =