RFI: Revoluţie industrială şi uriaşe suprimări de posturi la Volkswagen după scandalul testelor antipoluare

vwScandalul testelor antipoluare trucate de la Volkswagen, izbucnit în septembrie 2015, a provocat cea mai gravă criză din istoria numărului unu european al constructorilor de maşini. Urmările acestui « Dieselgate », cum a fost numită afacerea: firma germană anunţă cea mai mare restructurare pe care a realizat-o vreodată, potrivit RFI România.

Într-o tentativă inedită de a-şi mări rentabilitatea, Volkswagen a decis să ia taurul de coarne. Ocazie cu care speră că va surmonta şi scandalul « Dieselgate ». Constructorul german de automobile a anunţat că va suprima 30.000 de posturi – dintr-un total mondial de 610.000 – şi că va face importante economii, mai ales în Germania dar şi în Brazilia şi Argentina. In virtutea unui acord negociat de patroni cu reprezentanţii personalului, acord valabil până în 2025, posturile suprimate – 23.000 în Germania – nu se vor traduce prin disponibilizări ci prin alte măsuri mai puţin violente, precum pensionări anticipate.

« Marca Volkswagen nu aduce destui bani » a recunoscut patronul firmei. Prin măsurile anunţate şi totodată printr-o creştere a productivităţii cu 25%, Volkswagen speră să economisească aproape 4 miliarde de euro pe an în următorii 3 ani. Planul anunţat vineri de constructorul german vizează însă şi reorientarea strategică a lui Volkswagen. Firma va miza astfel masiv pe maşinile electrice, sector în care va crea 9.000 de locuri de muncă în cadrul unui aşa-zis « pact de viitor ». Până în 2025 constructorul din Wolfsburg vrea astfel să propună nu mai puţin de 30 de modele electrice diferite, lucru care necesită investiţii uriaşe.

« Dieselgate », afacere adusă la lumina zilei în septembrie 2015, se referă la un procedeu informatic de falsificare a testelor antipoluare realizat pe mai bine de 11 milioane de maşini diesel din lumea întreagă. Scandalul a provocat primele pierderi ale grupului după două decenii de beneficii şi i-a obligat pe responsabili să pună deoparte 18 miliarde de euro pentru a putea face faţă numeroaselor urmăriri judiciare şi cereri de despăgubiri. În total, pierderile de pe urma « Dieselgate » sunt evaluate de experţi la circa 30 de miliarde de euro.

Citiți mai mult AICI

Comments

comments

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

12 + eleven =