Semne ale dezghețului: Primul an când managerii anticipează investiții masive în personal

trainingOrganizatorii Business Days, care va avea loc anul acesta la Cluj-Napoca în 14 şi 15 decembrie, au realizat în perioada octombrie – noiembrie 2016  un studiu comparativ Cluj versus București, referitor la impactul factorilor disruptivi ai revoluției digitale asupra pieței muncii și asupra nevoilor de dezvoltare a abilităților și competențelor personalului din Cluj. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 274 de manageri de resurse umane, CEO, directori generali și antreprenori. Acesta arată că factorii de schimbare care vor afecta puternic piața forței de muncă pe termen scurt (până în 2020) sunt: creșterea aspirațiilor și impactul în economie al femeilor, creșterea inadaptabilității populației tinere la schimbările de pe piața muncii, tendința de schimbare a modului de lucru către un program flexibil, volatilitatea geopolitică și urbanizarea rapidă.

Factorii de schimbare pe termen mediu (până în 2030) sunt reprezentați de: dezvoltarea clasei de mijloc, creșterea speranței de viață și îmbătrânirea populației, schimbarea modului în care muncim, volatilitatea politică și creșterea impactului femeilor în economie.

Potrivit studiului, principalele strategii pe care companiile din regiune le vor adopta pentru a se adapta la schimbările ce vor avea loc pe piața muncii sunt diverse: investiții în dezvoltarea abilităților angajaților (78,5% la Cluj față de 67,9% în București) și programe de internship pentru tineri (69,2% în Cluj față de 64,3% în București), colaborarea cu furnizori de programe de training și dezvoltare personală și profesională (56,9% în Cluj față de 50% în București), colaborarea cu instituțiile din învățământ pentru adaptarea curriculumului la noua realitate și dezvoltarea unor programe specifice care să ajute la o mai bună asimilare a absolvenților pe piața muncii (50,8% în Cluj față de doar 28,6% în București).

Spre deosebire de managerii și antreprenorii din București, cei din Cluj sunt mai puțin deschiși la a angaja personal în vârstă, colaboratori virtuali sau să apeleze la soluții de outsourcing, însă, pe de altă parte, managerii clujeni sunt mai deschiși pentru angajarea personalului din rândul minorităților sau a muncitorilor pe termen scurt, precum și la colaborarea cu alte firme din industrie în dezvoltarea de programe care să soluționeze problema lipsei forței de muncă calificată din industrie.

În ceea ce privește barierele de care se lovesc managerii de HR în implementarea strategiilor potrivite, cei din regiunea Cluj au răspuns că principalele bariere sunt:  constrângerile care țin de resursele disponibile (32,8% în Cluj față de 25,9% în București), insuficienta înțelegere a schimbărilor disruptive (10,9% în Cluj față de 11,1% în București) și presiunea din partea acționarilor pentru profitabilitate pe termen scurt (10,9% în Cluj față de 7,4% în București).

Cluj Business Days 2016 va fi o ediție specială, cu multă informație și conținut valoros, în cadrul căreia vor conferenția  peste 100 de speakeri de top străini și români, pe durata celor două zile, în peste 40 de sesiuni. Printre speakerii invitați vor fi și personalități de renume internațional, dintre care îi amintim pe: Jim Bagnola – international speaker, executive coach și expert în leadership, Simon Robinson – profesor de etică aplicată și profesională la Universitatea Metropolitană din Leeds, Imani Kyaruzi – lector la QA Business School din cadrul Universității Ulster din Birmingham și autor a numeroase cărți de specialitate, Sofie Sandell –  social media speaker și specialistă în digital leadership.

Evenimentul se adresează antreprenorilor, managerilor,  specialiștilor și managerilor din HR, dar și celor care sunt interesați de principiile leadership-ului și ale coordonării de echipe, specialiștilor și managerilor din vânzări și customer service, specialiștilor și managerilor de marketing și comunicare sau social media. Pentru prima oară, ediția va fi gamificată cu numeroase premii și surprize, pentru cei care vor opta să participe la concursurile online inițiate de organizatori.

Despre Business Days

Business Days este o platformă de comunicare, informare, schimb de idei, educare și generare de oportunități pentru mediul de business din România. Business Days este formată dintr-o serie de proiecte și platforme de comunicare dintre care menționăm: suita de evenimente Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine, Aplicatia MeetMe.  Evenimentele Business Days sunt considerate de participanți, parteneri și speakeri drept cele mai mari, mai relevante și de impact evenimente de business din România și din estul Europei. Scopul Business Days este de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sănătoase și la dinamizarea mediului de business din țara noastră.

Tema centrală a evenimentului de la Cluj va fi transformarea digitală și efectele pe care aceasta le are asupra noastră ca indivizi, ca societate și în special asupra organizațiilor din mediul economic. Business Days Cluj-Napoca va avea loc la Liberty Technology Park.

 

Comments

comments

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

2 − 1 =