Clujul mizează tot mai mult pe outsourcingul de servicii

call centerClujul a devenit unul dintre cele mai importante centre din această parte a Europei în domeniul outsourcingului de servicii. Mari companii din întreaga lume și-au concentrat la Cluj centrele de relații cu clienții, centrele de contabilitate și servicii financiare, centrele de coordonare logistică sau centrele de tip ”techincal support”. Motivul pentru care au ales Clujul este acela că aici găsesc ușor tineri cu abilități tehnice și capabili să vorbească mai multe limbi străine, inclusiv limbi mai puțin răspândite precum turca, olandeza sau coreeana.

Aproape 10.000 de tineri din Cluj muncesc deja în domeniul outsourcingului de servicii. Cele mai mari companii din lume sunt deja prezente aici. O astfel de companie furnizează din Cluj servicii de contabilitate și financiare pentru alte firme din Statele Unite ale Americii, Italia, Suedia, Canada sau Germania. O altă companie asigură, via Internet, relațiile cu clienții unui producător important de aparate electronice din Coreea de Sud. Un alt exemplu este reprezentat de divizia de servicii financiare a celui mai important producător canadian de aparate aeronautice și de trenuri de mare viteză. Domeniul outsourcingului de servicii se va dezvolta și mai mult în următorii ani, spune președintele Clubului Francofon de Afaceri din Cluj, Bogdan Herea.

Companiile care investesc la Cluj caută tineri capabili să vorbească pe lângă limba engleză și alte limbi, spun analiștii. Estimările specialiștilor în piața muncii arată că, la Cluj, până în anul 2025, numărul angajaților din domeniul outsouringului de servicii va trece de pragul de 20.000.

Comments

comments

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

3 × 5 =