BuzzNews.ro: Noua taxă auto va apărea până la finele anului 2017. Și o analiză PwC pe această temă

Pana la finele anului 2017, in Romania ar putea sa apara o noua forma de taxa auto: fie o singura taxare pentru toată durată de viață a autovehiculului fie o taxa majorata anuala pentru masinile care polueaza mai mult, potrivit realitatea.net, care il citeaza pe Cornel Brezuica, șeful Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

BuzzNews.ro a primit pe adresa redactiei un comunicat de presa in care PwC atrage atentia ca “România are nevoie de un sistem nou de impozitare bazat pe principii de mediu pentru a stimula înnoirea parcului auto”.

“România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creșterea importurilor de mașini rulate. În primele opt luni din 2017 au fost înmatriculate peste 337.000 de mașini vechi, cu 110% mai mult comparativ cu întreaga perioadă a anului trecut. Măsurile din ultimii ani nu au oprit orientarea populației către mașinile second-hand, iar criza financiară a lăsat urme în comportamentul consumatorului român. În timp ce alte țări pregătesc trecerea la mașini electrice, România este invadată de mașini vechi, care reprezintă surse de poluare dăunătoare sănătăţii, dar și de riscuri în trafic. Acestea sunt câteva dintre concluziile conferinței PwC dedicată sectorului auto, desfășurată azi la București”, arata PwC.

Aceeasi sursa precizeaza ca vârsta medie a parcului auto naţional va crește anul acesta la 13,1 ani, întrucât numărul autoturismelor rulate importate cu o vechime mai mare de 10 ani (normele Euro 3 şi Euro 2) s-a dublat faţă de 2016.

“O variantă pe care au utilizat-o și alte state membre și care poate da rezultate bune în România ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxe de primă înmatriculare corelată cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor care să ia în considerare și nivelul de emisii de CO2 şi norme de poluare. Statul a încercat în ultimii ani să limiteze importurile de mașini vechi, însă căile alese nu au fost cele mai bune. Introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislației comunitare. Un instrument cu un potențial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, a declarat Daniel Anghel, Liderul Sectorului de Automotive, PwC Europa Centrală și de Est.

 

Citiți mai mult AICI

Comments

comments

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

sixteen − 11 =