Clujul de ieri: Oraşul accidentelor de tot soiul

ClujToday a lansat, de curând, rubrica Clujul de ieri, pe care vă invităm să o citiți, și pe ClujInisider.ro.

Rubrică realizată de Felix Ostrovschi

Despre un oraş în care creşte în mod ameninţător numărul de automobile, cu toate consecinţele acestui fenomen, aflăm dintr-un material publicat în paginile ziarului „Biruinţa”, în anul 1929.

„O serie de variate accidente petrecute în ultimul timp pe străzile Clujului ne face să atragem serioasa atenţie a prefecturei de poliţie în nădejdea că se vor lua de urgenţă măsurile cuvenite.

Accidentele de automobil. Nebunia vitezei

De două luni de zile şi în chip brusc, Clujul a ajuns să aibă mai bine de 1000 de automobile în circulaţie. Populaţia Clujului în special cea mărginaşe n-a fost şi nu este încă deprinsă cu aceste vehicule şi deci nu este familiarizată cu mijloacele rapide de evitare a lor, pentru a se păzi de accidente.

Aceste singure motive ar fi suficiente ca prefectura poliţiei să ia severe măsuri pentru înfrânarea nebuniei vitezii de care suferă toţi şoferii dar mai ales amatorii şi amatoarele de a conduce automobilul.

Din cauza acestei nebunii a vitezei s-au petrecut în ultimele două luni în Cluj peste 30 de accidente. În special pe la periferiile oraşului unde să cauţi cu lumânarea şi nu dai de un sergent, şoferii îşi fac de cap. Nu este zi în care pe la aceste periferii automobilele să nu calce un porc, un viţel, ca să nu mai vorbim de păsările de curte rătăcite pe stradă.

Singurul remediu contra acestor şoferi zăpăciţi este nu amenzile ridicole care li se dau până acum, ci pur şi simplu retragerea permisului de circulaţie în principal, plus amenda maximă şi despăgubiri în secundar. Toate celelalte sancţiuni sunt paliative şi fără absolut nici un efect.

Radicala revizuire a autobuzelor

A doua cauză a numeroaselor accidente înregistrate în ultimul timp la Cluj este starea deplorabilă în care se găsesc majoritatea autobuzelor şi o mare parte dintre automobilele de lux (taxi şi particulare).

În adevăr, majoritatea autobuzelor sunt Ford-uri sistem vechi cu un uzaj de peste 4-5 ani de zile, în fine hodorogite complet, cu piesele motorului şi mai ales cu frânele şi direcţia uzate şi mâncate de rugină ca să nu mai vorbim de caroserie care face impresia unei bătrâne diligenţe din trecutele şi patriarhalele vremi.

Din cauzele acestea s-au produs iarăşi numeroase accidente fie că s-a rupt frâna, fie că s-a pierdut tot prin ruperea axului ruginit direcţia. Pentru remedierea acestei stări de lucruri nu este alt mijloc decât o revizuire radicală şi generală a tuturor acelora cari vor fi găsite cu piesele motorului prea uzate.

Cum te poţi alege cu nasul sau cu dinţii rupţi mergând pe trotuarele Clujului

Un alt soi de accidente cari de multe ori pot avea consecinţi foarte grave este provocat de faptul că se tolerează ca pe trotuare printre pietoni să circule lucrători, de diferite vârste, care poartă pe spate sau pe cap blăni de scândură, scări, bare de fier sau grinzi de lemn lungi de 3-4 metri.

Citiți întregul material pe www.clujtoday.ro.

Comments

comments

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

seven + nineteen =