Analiză: Clujul este cel mai bun loc din țară pentru start-up-uri

Clujul își va menține poziția de cel mai bun loc pentru start-up-uri din România, estimează analiștii. Motivele sunt reprezentate de numărul mare de tineri studenți sau absolvenți care au deopotrivă abilități tehnice și antreprenoriale, de universitățile capabile să realizeze cercetare științifică de bună calitate, de mediul de afaceri deschis și orientat spre inovare și de ecosistemul economic prietenos, care oferă hub-uri tehnologice sau acceleratoare de afaceri.

Clujul conduce detașat în clasamentul național alcătuit după criteriul numărului de start-up-uri la mia de locuitori. Cele mai de succes start-up-uri din Cluj sunt cele tehnologice. De exemplu, o aplicație de plăți și de gestiune a facturilor, Younify, spune președintele Clubului Francofon de Afaceri din Cluj, Bogdan Herea.

De mare interes se bucură și start-up-urile care oferă soluții pentru casele inteligente. De asemenea, au apărut start-up-uri care oferă soluții pentru o diversitate mare de domenii, de la domeniul financiar la industria restaurantelor.

Efervescența din acest domeniu nu a trecut neobservată. O companie americană de IT organizează periodic competiții pentru start-up-uri și oferă sprijin antreprenorilor care pot să aibă succes, spune managerul subsidiarei românești a acestei firme, Imprezzio Global, Tudor Ciuleanu. Specialiștii în domeniul economic spun că în anul 2018 vor stârni un mare interes start-up-urile care se concentrează pe domenii precum robotica, realitatea virtuală, dar și serviciile educaționale.

Comments

comments

SHARE
Previous articleClujul a rămas cea mai scumpă piață imobiliară din România
Next articleDarurile de Anul Nou
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

two × 4 =