Cum încearcă autoritățile clujene să scape de mașinile vechi de pe străzile orașului

Trimite și altora

Autoritățile din Cluj încearcă să încurajeze, prin impozite și subvenții de tipul Rabla Local, retragerea din circulație a mașinilor vechi. Prin intermediul acestor măsuri, autoritățile locale încearcă să încurajeze ecomobilitatea și creșterea standardelor de siguranță.

Autoritățile locale din Cluj-Napoca au adoptat un set de măsuri menite să încurajeze retragerea din circulație a mașinilor vechi și cumpărarea de mașini noi, de preferință electrice. În primul rând, mașinile vechi sunt impozitate mai mult decât cele electrice sau hibrid, pe motiv că acestea poluează mai tare.

În al doilea rând, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Primăria Cluj-Napoca a lansat programul Rabla Plus, prin care cele două instituții publice oferă subvenții celor care își cumpără o mașină nouă, cu condiția să caseze o mașină mai veche de 15 ani. Pentru a stimula interacțiunea cetățenilor cu Primăria, procedura a fost mutată în on-line. Anul trecut, acest program a atras 1.500 de candidați din Cluj-Napoca, dornici să își schimbe mașinile vechi.

Un alt procedeu prin care autoritățile locale doresc să stimuleze ecomobilitatea este reprezentat de alocarea suplimentară de locuri de parcare pentru mașinile electrice, inclusiv în parcările publice din centrul orașului. Pentru că Clujul se confruntă cu o criză serioasă a locurilor de parcare, acest stimulent este unul eficient. De asemenea, până în acest an, în parcările Primăriei, posesorii de mașini electrice puteau să și le încarce gratuit. Din acest an, vor exista prețuri reduse la stațiile de încărcare, pentru că intenția administrației publice este să producă o parte din energia care alimentează mașinile electrice cu ajutorul panourilor fotovoltaice.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY