Parcările rezidențiale reprezintă o mare problemă în Cluj-Napoca. Primăria a renunțat să mai încerce să ofere tuturor celor care doresc un loc de parcare, iar construirea de parcări supraterane a încetinit. În loc să investească în parcări, Primăria Cluj-Napoca propune soluții de ecomobilitate.
Primăria Clujului încearcă să îi convingă pe cât mai mulți dintre clujeni să folosească transportul în comun sau soluții din domeniul ecomobilității, cum ar fi bicicletele sau trotinetele electrice. După ce administrația locală a investit sume consistente în construirea parcărilor supraterane în mai multe cartiere ale orașului, administrația locală a constatat că numărul mașinilor crește mai repede decât numărul parcărilor. De aceea, a decis să schimbe filosofia transportului în oraș și să pună accentul pe transport verde.
Acum cinci ani, Clujul a fost primul oraș din România care a pus în circulație autobuze electrice. A urmat apoi extinderea traseelor de autobuz în zona metropolitană. Un alt pas a fost introducerea conceptului de ”Vinerea verde”, în care transportul public este gratuit. Există și alte două proiecte importante: introducerea autobuzelor electrice fără șofer în centrul Clujului, precum și extinderea benzilor rutiere dedicate transportului în comun. Acestea sunt proiectele pe termen scurt.
Pe termen mediu, administrația clujeană dorește să amenajeze la intrările în oraș parcări de mari dimensiuni, unde oamenii să își poată lăsa automobilele în siguranță, iar apoi să folosească autobuzele.
Pe temen lung, marile proiecte propuse sunt metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană. La 1 septembrie, Primăria a dat ordinul de începere a lucrărilor la metrou, iar în cazul centurii metropolitane, a fost atribuit contractul pentru construirea primului tronson. În Cluj-Napoca, în prezent, sunt înmatriculate 170.000 de mașini. Câteva mii dintre acestea sunt electrice.