Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractului cu un consorțiu condus o de firmă spaniolă, care urma să construiască tronsonul Suplacu de Barcău-Borș. Decizia a fost luată din cauza întârzierilor lucrărilor, potrivit RomaniaLibera.ro.
Reprezentanții companiei publice i-au cerut antreprenorului spaniol să părăsească șantierul, în cel mai scurt timp.
Spaniolii promiseseră, în primăvara anului trecut, să termine cei 60 de kilometri ai şoselei până la jumătatea anului viitor. În urmă cu câteva săptămâni, constructorii au notificat autorităţile centrale că vor să pună capăt înțelegerii. Ei vor trebui să achite acum o amendă de 75 de milioane de lei, pentru întârzieri.
În aceste condiții, tronsonul va fi scos, din nou, la licitaţie până la sfârşitul anului. Acest tronson al Autostrăzii Transilvania a fost început în anul 2004, de către compania americană Bechtel.
În județul Cluj, este aproape finalizat tronsonul dintre Gilău și Nădășel, dar acesta nu poate fi dat în folosință deoarece nu a fost construit un pod.
Potrivit unei promisiuni făcute în aprilie 2014 de către fostul ministru PSD al Transporturilor, Ioan Rus, în anul 2015, clujenii ar fi trebuit să meargă pe autostradă până la Nădlac, pentru că ar fi trebuit să fie gata atât autostrada Turda-Sebeș, cât și Coridorul IV Pan-European, iar până la finalul acestui an ar fi trebuit să fie gata Autostrada Transilvania până la Borș.