Grupul TeraPlast cere un ajutor de stat în valoare de 10,8 milioane de euro

Trimite și altora

Grupul TeraPlast din Bistrița anunță depunerea proiectului pentru cofinanțare prin ajutor de stat pentru o nouă investiție, în valoare totală de 10,8 milioane de euro care vizează producția de folii stretch. Proiectul a fost depus în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie.

Ajutorul de stat poate acoperi 49% din volumul total al investiției, iar beneficiarul se angajează ca în termen de cinci ani de la operaționalizarea proiectului să contribuie la bugetul public cu o sumă cel puțin egală cu ajutorul de stat primit.

Investiția de 10,8 milioane de euro a Grupului TeraPlast se va materializa într-o fabrică cu două linii de producție de folie din polietilenă pentru uz industrial, folosită în principal la ambalarea mărfurilor paletizate. Echipamentele avute în vedere în cadrul acestui proiect au un grad înalt de robotizare și automatizare, maximul existent în industrie la acest moment.

Noile linii vor fi instalate în cadrul Parcului Industrial din Sărățel, iar capacitatea de producție va ajunge la peste 14.000 de tone anual. La maturitate, investiția va genera o cifră de afaceri de 28 milioane euro, și o EBITDA de 4 milioane de euro.

„Noua investiție va aduce inovații tehnologice care vor contribui la competitivitatea pe termen lung a Grupului și la dezvoltarea pe noi piețe”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast. Aceasta a adăugat: ”Avem un istoric bun de investiții implementate prin cofinanțare asigurată de ajutorul de stat. Proiectele au fost finalizate, sunt viabile, generează activitate, locuri de muncă și venituri la buget. Sunt bifate toate principiile care reprezintă rațiunea de a exista a acestei facilități. Este o schemă de sprijin nu doar utilă, ci necesară pentru companiile românești care doresc să se extindă, să-și diversifice activitatea. Sprijinul statului este esențial pentru a crește competitivitatea internă, relevanța în regiune și pentru a reduce deficitul comercial.”

Proiectul face parte din strategia integrată a Grupului de extindere accelerată pe piața ambalajelor flexibile, concretizată atât în operațiuni de fuziuni și achiziții, cât și în dezvoltarea unor noi capacități de producție. Grupul își va diversifica portofoliul de folii din polietilenă care va fi prezent în piață sub brandul TeraPack, în care un loc central este ocupat de produsele biodegradabile TeraBio. Conform studiilor de specialitate, piața ambalajelor flexibile din România este estimată la aproximativ 300 de milioane de euro în 2019, din care aproape jumătate reprezintă importuri. Grupul TeraPlast îşi propune să ajungă lider pe această piață în următorii doi ani.

Grupul finalizează în acest an investiții de 32 de milioane de euro în extinderea capacităților de producție existente și crearea de noi linii de business. TeraPlast a semnat un acord cu Brikston Construction Solutions pentru preluarea producţiei de folii din polietilenă din Sighișoara. Achiziția adaugă Grupului o capacitate de producție de 1.200 tone de folie pe an şi 300 tone pe an pentru reciclare de folii.

În primele 9 luni din 2021, Grupul TeraPlast a raportat o creștere a cifrei de afaceri cu 43%, până la 91,8 milioane de euro, și o EBITDA în creștere cu 30%, până la 13,1 milioane de euro, comparativ cu primele 9 luni din 2020. În aceeași perioadă, profitul net al grupului a crescut cu 39%, până la 8,8 milioane de euro.

Comments

comments

SHARE
Previous articleAproape 1 500 de pacienți COVID, pe secțiile de ATI, din țară
Next articleIntegratorul de servicii de automatizare Encorsa creează ”angajații digitali” ai viitorului
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

1 × three =