Banii europeni schimbă micile comunități

Trimite și altora

Banii europeni și noile tehnologii schimbă micile comunități. Satele din Transilvania atrag tot mai mulți turiști din întreaga lume ori sunt capabile să își promoveze produsele alimentare cu ajutorul Internetului și rețelelor sociale. Conceptul cheie în această transformare a satului românesc este cel de inovare socială în mediul rural, sune prodecanul Facultății de Management și Dezvoltare Rurală din cadrul USAMV București, Marius Micu.

Satul românesc se află în fața unei schimbări profunde. Programele finanțate de Uniunea Europeană oferă cele mai bogate resurse din istorie pentru transformarea acestor comunități. Astfel, sunt reduse decalajele de dezvoltare dintre sat și oraș. Însă nu este vorba doar de condiții materiale, ci și de dezvoltarea socială a comunităților. Pentru acest lucru, este nevoie de implicarea organizațiilor deja funcționale. Un bun exemplu este reprezentat de asociații non-profit pentru GAL Napoca Porolissum, care a dezvoltat proiecte destinate în primul rând tinerilor. Un alt exemplu de bune practici este reprezentat de Universitățile de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București și din Cluj, spune prodecanul Facultății de Management și Dezvoltare Rurală, Marius Micu, prezent la Via Cluj TV.

Cu ajutorul banilor europeni și noilor tehnologii, micii producători reușesc să își pună produsele pe piață. Acest lucru înseamnă că rămân mai mulți bani în conturile producătorilor decât în cele ale marilor lanțuri multinaționale de magazine. Succesul micilor producători este dat de promovarea unor alimente de calitate, realizate în stil tradițional.

Există studii realizate de universitățile cu profil agronomic care arată că, în următoarele decenii, nișele care vor avea cele mai semnificative creșteri sunt cele ale alimentelor tradiționale și alimentelor ecologice. De aceea, universitățile au decis să îi sprijine pe fermierii care vor miza pe astfel de produse. Producătorii sunt învățați cum să își certifice alimentele, cum să își creeze branduri și cum să le promoveze pe piață cu ajutorul noilor tehnologii.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY