Paysera, o companie globală fintech care furnizează servicii de plată și procesează plăți pentru magazinele online, a raportat o creștere cu 20% a numărului de plăți digitale efectuate de către clienții business de la începutul anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În această perioadă, clienții Paysera Business au efectuat peste 17.000 de tranzacții în valoare totală de 86 de milioane de lei în diferite valute, inclusiv EUR, USD, PLN și BGN. Platformă online Paysera operează pe piața românească din 2019 și oferă transferuri internaționale în peste 180 de țări.
„Situația economică actuală a pus o presiune semnificativă asupra companiilor pentru a-și optimiza costurile și a crește flexibilitatea. Multe companii implicate în operațiuni globale, cum ar fi comerțul, transportul, importurile și exporturile, unde comisioanele de transfer au fost în mod tradițional ridicate, caută în mod activ noi soluții. Serviciile Fintech apar ca o alternativă atractivă și rentabilă pentru serviciile bancare digitale și plățile internaționale, pe măsură ce comisioanele bancare continuă să rămână ridicate. Prin valorificarea beneficiilor fintech, companiile își pot eficientiza procesele de plată, pot reduce costurile și pot rămâne competitive pe piața globală”, spune Daniel Turbatu, director al Paysera România.
Potrivit raportului companiei, aproximativ 75% dintre tranzacțiile finalizate de companiile românești înregistrate în platforma Paysera din ianuarie până în aprilie sunt transferuri internaționale. Primele cinci valute străine utilizate cel mai frecvent sunt euro, leva bulgară, forinți maghiari, zloți polonez și dolari americani. În special, a existat o creștere semnificativă a volumului tranzacțiilor pentru dolari SUA – cu 45% mai mult față de primele patru luni ale anului precedent. Majoritatea acestor transferuri sunt trimise către destinații precum China (inclusiv Hong Kong), Turcia și Polonia.
Paysera a atins cifra de 1.000 de clienți business în România în acest an, și mai mult de jumătate dintre aceștia au, pe lângă conturi IBAN românești și EURO, și IBAN în leva bulgărească. „Relația economică dintre Bulgaria și România este din ce în ce mai puternică, România devenind al doilea partener comercial al Bulgariei în UE. Un număr tot mai mare de companii din ambele țări își extind operațiunile peste fluviul Dunărea, impulsionate de creșterea comerțului electronic și de cooperarea sporită în sectoare precum turismul, transportul și energia. Potrivit celui mai recent raport al Camerei de Comerț și Industrie Bulgaro-Română, cifra de afaceri comercială dintre cele două țări a ajuns la 6,5 miliarde de euro în 2021, reprezentând o creștere impresionantă de aproape 40 la sută față de 2020”, adaugă Daniel Turbatu.
Aceste cifre demonstrează cererea în creștere pentru servicii fintech atât în rândul persoanelor fizice, cât și al companiilor din România, indicând faptul că mai mulți oameni recunosc beneficiile utilizării soluțiilor de plată digitală.