Două dintre marile branduri comerciale din România vor dispărea în anul 2024, ca urmare a unor tranzacții în care sunt implicate unele dintre cele mai mari companii internaționale din domeniul retailului, potrivit ClujToday.ro.
Primul brand care va dispărea va fi Cora. Anunțul a fost făcut de CEO-ului Carrefour România, Julien Munch, după ce grupuo francez Carrefour a cumpărat acțiunile pe care le deținea în cadrul Cora grupul belgian Louis Delhaize.
În prezent, Cora deține în România 10 hypermarche-uri și 9 supermarketuri. Ele vor fi integrate în rețeaua Carrefour, care deține 435 de magazine, deservite de peste 2.000 de angajați. În paralel, Carrefour va continua să se extindă. În ultimele luni, rețeaua franceză a deschis trei noi magazine, în Alba Iulia, Craiova și Arad.
Dacă grupul Louis Delhaize a renunțat la participația la Cora, grupul belgian Ahold Delhaize a cumpărat rețeaua Profi de la fondul de investiții Mid Europe Partners. Rețeaua Profi numără aproximativ 1650 de magazine, deservite de peste 28.000 de angajați. Rețeaua Profi va fi integrată rețelei Mega Image, deținută de Ahold Delhaize și care numără, în prezent 969 de magazine. Valoarea tranzacției prin care a fost preluată rețeaua Profi a fost de 1,3 miliarde de euro, în condițiile în care această rețea a înregistrat, în perioada iunie 2022 – iunie 2023, venituri de 2,5 miliarde de euro.