Americanii au cumpărat lanțul de magazine Profi. Ce schimbări vor urma?

Trimite și altora

profiFondul american de investiții Mid Europa Partners a cumpărat lanțul de magazine Profi. Prețul tranzacției a fost de 533 de milioane de euro. Vânzătorul, fondul polonez de investiții Enterprise Investors, a cumpărat lanțul de magazine în anul 2009, pentru suma de 66 de milioane de euro.

 

Pe atunci, Profi avea 60 de magazine, iar acum a depășit 500 de unități comerciale. Din declarațiile conducerii noului proprietar, rezultă trei direcții în care vor evolua lucrurile în cadrul lanțului Profi. Iată care sunt aceste direcții:

 

  1. Ritmul deschiderii de noi magazine va încetini. Reprezentantului fondului american, Nikolaus Bethlen, a vorbit de creștere organică. Până acum, Profi avea cea mai rapidă creștere din România. Este chiar posibilă închiderea unor magazine care merg pe pierdere, mutarea altora și intrarea în orașe în care Profi nu este prezent încă.
  2. Unele schimbări în lanțul de aprovizionare. Până acum, Profi aducea multe produse poloneze, promovate de Eterprise Investors. Este posibilă intrarea la raft a mai multor producători români.
  3. Explorarea unor zone de business care nu au fost abordate sufficient până acum. De exemplu, Profi ar putea avea o dezvoltare foarte interesantă pe on-line. De asemenea, este posibilă o schimbare majoră în lanțul logistic, precum și unele schimbări în conceptele unor magazine. Astfel, dacă lanțuri precum Carrefour, care era, inițial, un jucător pe piața hypermarche-urilor, a intrat foarte puternic și pe nișa reprezentată de supermarket-uri, nu ar trebui să fie nimeni surprins dacă Profi va veni, la rândul său, cu magazine de tip hypermarche.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY