Grupul danez Lego a anunțat rezultatele pentru anul fiscal 2023. Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde de coroane daneze (DKK), în pofida unui context operațional extern dificil, peste media pieței de jucării. Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, deoarece compania a accelerat investițiile în inițiative strategice, atât pe termen scurt, cât și lung. Un leu românesc echivalează cu 1,5 coroane daneze.
„Suntem mulțumiți de performanța noastră, având în vedere că rezultatele pieței de jucării în 2023 au fost cele mai joase din ultimii 15 ani. Am continuat să creștem, în ritmul celor trei ani anteriori de rezultate extraordinare și am înregistrat o accelerare în ultimul trimestru al anului trecut. Am depășit semnificativ media pieței, crescându-ne cota de piață și dovedind atractivitatea portofoliului nostru puternic și divers și a sistemului LEGO® in Play”, a declarat directorul general, Niels B. Christiansen.
Veniturile companiei au crescut cu două procente, la 65,9 miliarde DKK, comparativ cu 64,6 miliarde DKK în 2022, conform proiecțiilor.
Vânzările au crescut cu patru procente în 2023 față de 2022, datorită rezultatelor solide din SUA și Europa Centrală și de Est. Pe de altă parte, există un declin în China, din cauza contextului economic nefavorabil.
Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, în scădere cu cinci procente față de 2022, datorită creșterii investițiilor în inițiative strategice și a variațiilor ratelor de schimb valutar. Profitul operațional în cea de-a doua jumătate a anului 2023 a crescut cu șapte procente față de aceeași perioadă din 2022, datorită creșterii veniturilor și a productivității ridicate. Profitul net a fost de 13,1 miliarde DKK în 2023, față de 13,8 miliarde DKK în anul precedent.
Fluxul de numerar din activitățile de exploatare a crescut cu un procent, la 15,4 miliarde DKK de la 15,3 miliarde DKK. Compania a investit 8,5 miliarde DKK, în principal în birouri și în fabrici (atât noi, cât și cele existente), pentru a-și extinde capacitatea de a susține creșterea, față de 6,0 miliarde DKK în 2022. Acest lucru a rezultat într-un free cash flow de 6,9 miliarde DKK în 2023, față de 9,3 miliarde DKK în 2022.
Portofoliul mare și divers al companiei a atras constructori de toate vârstele și cu interese de tot felul
Portofoliul companiei a fost cel mai mare de până acum, cu 780 de produse concepute pentru fanii de toate vârstele și pentru toate interesele. Ca și în anii precedenți, produsele noi au reprezentat aproximativ 50% din portofoliu.
Grupul Lego a lansat, de asemenea, noi experiențe inovatoare de joacă, inclusiv LEGO® Fortnite®, prima colaborare din cadrul parteneriatului cu Epic Games, care are ca scop dezvoltarea unor spații digitale distractive și sigure pentru copii și familii. LEGO® DREAMZzz™, prima temă nouă a companiei din ultimii cinci ani, a fost introdusă în a doua jumătate a anului, precedată de lansarea globală a unui serial animat difuzat pe toate platformele majore de streaming.
Temele cu cele mai bune performanțe au inclus atât produse originale, cât și mari francize de entertainment: LEGO® Icons, o gamă pentru constructorii mai în vârstă, LEGO® City și LEGO® Technic™ alături de LEGO® Star Wars™ și LEGO® Harry Potter™.
Inițiative strategice accelerate pentru o creștere pe termen lung
- Crearea de experiențe memorabile prin intermediul platformelor de retail. Compania a continuat să lucreze pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare pe canalele proprii și ale partenerilor săi de retail. În 2023, Lego Group a deschis 147 de noi magazine sub brand LEGO**, până la un total global de 1.031. Totodată a fost lansat LEGO® Insiders, un nou program pe bază de abonament care conectează, recompensează și inspiră fanii.
- Extinderea lanțului de aprovizionare global: Grupul LEGO a continuat să investească în extinderea și modernizarea capacității și capabilităților sale de producție în fabricile din Ungaria, Mexic și China și în construirea a două noi fabrici în Richmond, Virginia, SUA și Binh Duong, Vietnam.
- Creșterea ambițiilor digitale. Echipa de experți digitali a companiei a crescut cu 27% față de 2022.
Grupul LEGO a crescut investițiile în inițiative de mediu cu 60% în 2023 față de 2022, iar până în 2025 intenționează să își dubleze investițiile anuale față de 2023.
Compania a făcut progrese și în zona de sustenabilitate, inclusiv prin introducerea pungilor de hârtie și creșterea utilizării unor materii prime mai sustenabile. În 2023, 18% din toată rășina achiziționată a fost certificată conform principiilor bilanțului de materiale, ceea ce se traduce printr-o medie estimată de 12% din surse regenerabile. Există planuri de a crește și în 2024 cantitatea de rășină certificată confom principiilor bilanțului de materiale.