Guvernul vinde pachete de acțiuni deținute de stat la societăți comerciale

Trimite și altora

bani

Guvernul a aprobat recent vânzarea unor pachete de acțiuni la 30 de companii unde statul roman deține majoritatea, precum și cumpărarea unui pachet de acțiuni la Salrom – Societatea Națională a Sării, în vederea consolidării poziției de acționar majoritar, potrivit unui Memorandum publicat pe site-ul Guvernului.

De exemplu, statul va scoate la vânzare acțiuni la Complexul Energetic Oltenia, Hidroelectrica, Compania Națională Aeroporturi București și CNAPM Constanța, dar va rămâne acționar majoritar la aceste societăți, considerate strategice.

Sumele obținute din vânzarea titlurilor deținute de stat la aceste patru companii vor rămâne la dispoziția acestora pentru derularea programelor de investiții.

În cazul celorlalte societăți comerciale, Rompetrol, Sanevit 2003 Arad, precum și 22 de societăți din subordinea Agenției Domeniului Statului, banii obținuți din vânzarea unor titluri vor merge la bugetul de stat, mai precis la Fondul Național de Dezvoltare (FND).

În justificarea acestei decizii, Guvernul arată că,  indiferent de motivația statului ca acționar în întreprinderile publice, aceasta are întodeauna un impact economic, cu implicații substanțiale asupra bugetului de stat, precum și de natură socială. Diversificarea acționariatului în astfel de întreprinderi, prin valorificarea de pachete minoritare, poate fi un lucru benefic pentru eficacitatea și profitabilitatea acestora.

Comments

comments

SHARE
Previous articleToate informațiile despre serviciile publice, disponibile la punctul de contact unic electronic
Next articleGrupul german Kaufland sponsorizează linia germană a UBB cu 50.000 de euro
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

9 + 9 =