Toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de astăzi, 4 octombrie 2016. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul anului pentru publicarea tuturor informațiilor în portal, potrivit gov.ro
Punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, a fost relansat într-o versiune îmbunătățită și performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura.
Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Oficialii susțin că o parte ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor.
PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informaţiile, iar utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale cetăţenilor cu administraţia publică.
Platforma şi-a modificat interfaţa pentru a fi mai accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele se află într-un stadiu avansat în desemnarea administratorilor şi a operatorilor și definitivarea conturilor şi publicarea informaţiei.
Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea instituțiilor prin confirmarea primirii e-mail-urilor, a documentelor și a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.