Românii prind din ce în ce mai mult curaj pentru cumpărărturile online. În fiecare an, e-comerțul crește cu 20-30 de procente. Cu toate acestea, magazinele online din România se confruntă cu probleme legate de reticența de a plăti cu cardul pe Internet sau cu probleme legate de livrare. Aproape 400 de reprezentanți ai magazinelor online din România au dezbătut aceste lucruri la cea de-a noua ediție a Tecomm, care a avut loc la Cluj-Napoca.
La Tecomm au participat de la start-up-uri, până la business-uri cu experiență pe piață. Specialiștii spun că atât serviciile, cât și consumatorii încă sunt în perioada în care se obișnuiesc cu comerțul online. Dacă în piețele externe s-a ajuns la un grad de consum în mediul online care l-a depășit pe cel din offline, în România, comerțul tradițional încă ocupă o majoritate covârșitoare. Lucruruile sunt pe un trend ascendent, spune Bogdan Ciocian, organizatorul Tecomm.
“În fiecare an piața crește cu un procent din două cifre, între 20 și 30%. Încă magazinele online se luptă cu mentalități legate de plata cu cadul, de pobleme legate de curierat și logistică. Sunt multe magazine care încearcă să livreze din ce în ce mai repede, însă piața încă nu este pregătită, de exemplu, pentru livrările în aceeași zi. Avem vârfuri de sezon, cum este Black Friday, când magazinele online vând într-o proporție destul de mare. Dar acest Black Friday omoară comerțul online din perioada de dinainte, așadar lunile octombie și noiembrie sunt ceva mai problematice, pentru că toată lumea așteaptă Black Friday pentru a cumpăra”, a declarat Bogdan Ciocian, de la Libeo Events.
Citiţi şi ascultaţi întregul reportaj pe www.rfi.ro