Logan, Duster, Sandero – aceste modele sunt mai cunoscute în Franţa decât marca lor. Si totuşi, Dacia este un fenomen în universul auto. Anul trecut, fără să-şi fi reînnoit cu nimic gama, constructorul român, proprietatea francezilor de la Renault, şi-a bătut din nou recordurile de vânzări în Franţa unde, în 2016, a trecut pentru prima dată ştacheta celor 100.000 de înmatriculări. Astfel, Dacia se clasează pe locul 5 al constructorilor şi dacă luăm în calcul numai vânzările către particulari, modelul Sandero ocupă în mod regulat locul întâi. Le Monde prezice că « 2017 va fi unul şi mai fast pentru Dacia întrucât firma a decis să-şi « toaleteze » gama şi îşi va reînnoi Duster-ul, unul din modelele sale de mare succes ».
« Ecuaţia Dacia e mai complexă decât pare la prima vedere » continuă ziarul francez. « Cert, Dacia este cea mai ieftină marcă de pe piaţă dar nu-ţi cumperi maşina doar din cauza preţului ei. In plus, cei care cumpără Dacii aleg de obicei modele cu opţiuni multe. Versiunile de bază, fără radio, cu geamurile care se dau jos cu manivela şi cu jenţile din tablă se vând foarte rar. Nici estetica maşinii nu este de mare clasă. Dacia a demonstrat că poţi face maşini ieftine fără să fie urâte dar şi fără ca lumea să se întoarcă pe stradă după ele. Destinate să inspire robusteţe şi nu şarm, aceste modele nu sunt pionieri ai modernităţii, nici măcar dintr-un punct de vedere estetic. »
Dacia, maşina antisistem
« Dotările Daciilor nu sunt nici ele revoluţionare. La bordul unui Sandero nu există ştergătoare cu declanşare automată iar farurile nu se aprind singure când intri în beznă. Volanul nu se poate regla în profunzime iar oglinzile laterale nu se pliază electric. In fine, Dacia nu-ţi oferă senzaţii de condus ieşite din comun. Performanţele motoarelor nu te dau nici ele pe spate dar nivelul remarcabil de confort al maşinilor îţi permite să faci drumuri lungi cu ea. »
« In felul lor, Daciile sunt poate maşinile « antisistem ». Succesul acestei mărci low-cost se înscrie contra curentului dominant care-ţi cere să rulezi în maşini tot mai sofisticate, conectate şi performante. Reuşita Daciilor se datorează probabil înţelegerii cu clientela care este foarte clară şi simplă : un excelent raport preţ-prestaţii. Această stare de spirit a contribuit la apariţia, încă din 2005 odată cu lansarea pe piaţă a primului Logan, a unei comunităţi de proprietari de Dacii care în fiecare vară organizează uriaşe picnicuri, la Paris, Nantes sau Lyon, evident cu sprijinul mărcii. In programul acestei zile figurează distribuţi-a unor tee-shirt-uri pe care scrie « Iubesc Dacia », se organizează activităţi pentru copii şi concerte de muzică pentru cei mari. Anul trecut, în iunie, în periferia Parisului, peste 11.000 de persoane au participat la un astfel de picnic organizat de fan-club susţinut de marca Dacia. »