Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat certificatul de urbanism necesar pentru construirea unui nou segment din Autostrada Transilvania, între Gilău și Mihăiești. Deocamdată, a fost construit sectorul de autostradă Gilău – Nădășelu, care nu poate fi însă dat în folosință deoarece încă nu a fost construit și un pod peste Someșul Mic.
Certificatul de urbanism pentru sectorul Gilău – Mihăiești a fost solicitat de Compania Națională de Administrate a Infrastructurii Rutiere. Acest segment va fi construit în extravilanul comunelor Gârbău și Sânpaul.
,,Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate” a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
El a făcut și o serie de observații oficiale, printre care mutarea traseului localității la intrarea în satul Șardu, deoarece proiectații autostrăzii au folosit hărți mai vechi de anul 1970, pe care nu apare cartierul Sinistrați. Dacă ar fi păstrat actualul traseu, autostrada ar urma să fie construită printre case. O altă observație este transformarea unei viitoare parcări de scurtă durată în zonă de servicii. De asemenea, reprezentanții Consiliului Județean Cluj doresc să fie asigurată continuitatea drumurilor de acces spre terenurile agricole și pășuni, dar păstrarea unei distanțe minime de 10 metri între autostradă și case, precum și realizarea unor studii geotehnice care să permită derularea în bune condiții a lucrărilor de construcție.
Lucrările la Autostrada Transilvania au început oficial în campania electorală pentru alegerile locale din 2004, când proiectul a fost lansat cu surle și trâmbițe de conducerea de atunci a PSD. Autostrada de 415 kilometri dintre Brașov și Borș ar fi urmat să fie gata în 2012. Au fost dați în folosință doar 52 de kilometri din această autostradă.