Volumul comerțului electronic din România va depăși în acest an pragul de 2,8 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă un nou record istoric. Estimarea aparține reprezentanților Asociației Române a Magazinelor On-line.
Potrivit reprezentanților organizațiilor patronale din România, până la finalul anului, volumul comerțului electronic va crește cu 35 la sută față de anul 2016. Ritmul de creștere s-a menținut la cote înalte, în condițiile în care anul trecut, volumul total al comerțului on-line a crescut cu 38 la sută față de anul 2015.
Reprezentanții Asociației Române a Magazinelor On-line estimează că, în anul 2020, comerțul electronic va trece pragul de 5 miliarde de euro. Creșterea este dată în principal de comenzile lansate din marile centre urbane.
Și aceasta pentru că, deși România se află pe primele locuri în clasamentul mondial al vitezei la Internet, țara noastră se află la coada țărilor din Uniunea Europeană în ceea ce privește gradul de digitalizare a serviciilor publice. De asemenea, se numără printre țările în care competențele digitale generale ale populației se află la un nivel scăzut.