Companiile clujene din domeniul IT se pregătesc să lanseze o nouă campanie de recrutare a tinerilor care își vor lua licențele sau diplomele de master în sesiunea din luna februarie. Campania de recrutări nu îi vizează doar pe tinerii absolvenți din Cluj, ci și pe cei care își termină studiile în alte orașe, pentru că piața muncii din Cluj-Napoca se confruntă cu un deficit de aproximativ 3.000 de specialiști în IT.
Clujul a devenit în ultimii ani principalul hub al industriei IT din România. Numărul celor care lucrează în domeniu a depășit pragul de 20.000 de persoane. Acest lucru înseamnă că unul din 11 clujeni lucrează în producția de software. Cu toate acestea, există un deficit imens de specialiști în IT, pe care experții în economie îl evaluează în acest moment la aproximativ 3.000 de angajați. Pentru că numărul locurilor de muncă în domeniu este mai mare decât numărul absolvenților facultăților de matematică-informatică și automatică-calculatoare din Cluj, companiile clujene încearcă să recruteze absolvenți ai facultăților de profil din alte zone ale țării. Tinerii sunt atrași cu salarii mai mari decât media, cu bonusuri care includ abonamente la centre spa sau săli de sport, dar și cu perspectiva de a se implica în proiecte inovatoare.