10 sfaturi pentru magazinele on-line care vor să își mărească vânzările de Paște

Trimite și altora

Majoritatea magazinelor online se concentrează asupra celor mai importante momente din an în care pot derula campanii promoționale, dar calendarul oferă acestor magazine și alte oportunități care să le ajute să-și mențină un nivel ridicat al vânzărilor pe întreg parcursul anului.

„Competiția este foarte mare pe campaniile cele mai importante din an, care au loc toamna și iarna, cum ar fi cele de Back-to-School, Halloween, Black Friday, Moș Nicolae, Crăciunul și Revelionul. Sunt perioade din an în care majoritatea magazinelor online depun un efort susținut pentru a atrage cât mai mulți clienți. În aceste condiții, de ce să nu ne îndreptăm atenția și către celelalte sărbători legale și mai puțin oficiale din calendar”, declară Doina Vîlceanu, Business Development Manager la ContentSpeed.

Ea a realizat o listă de zece sfaturi care să-i ajute pe retailerii online să-și organizeze campaniile din extrasezon.

1. Îmbracă magazinul în haine de sărbătoare – Ai doar câteva secunde la dispoziție să convingi vizitatorul să rămână în magazinul tău online. În momentul în care se deschide site-ul aspectul, vizual contează cel mai mult. Poți pregăti bannere cu tematica sărbătorii. Același tip de vizual trebuie folosit și în campaniile de promovare.

Dacă ai în plan o campanie ce va beneficia de promovare majoră, recomandăm să optezi pentru crearea unui Landing Page special. Acesta ar trebui să fie delimitat de restul site-ului și să conțină doar produsele din campanie.

2. Asigură-te că lumea află despre campanie – Degeaba ai cel mai atrăgător design și cele mai bune oferte de pe piață dacă nu află nimeni despre campania ta. Dacă ai deja campanii care rulează pe Google Ads sau Facebook Ads, adaugă și mențiunea despre campaniile speciale dedicate perioadei respective, cum ar fi acum, perioada sărbătorilor de Paște. Anunțul trebuie să conțină datele legate de perioada de derulare a campaniei. Promoțiile limitate în timp au efect de „urgentare” a deciziei de cumpărare. Un cronometru sporește efectul.

3. Resurse de hosting suplimentare – Rezultatele campaniilor de promovare se văd direct în traficul crescut în magazinul tău. Trebuie să te aștepți la o creștere a numărului de vizite și de vizitatori, așa că retailerii trebuie să se asigure că magazinele lor online funcționează la parametri optimi.

4. Profită de Upsell, Cross-sell și Product Bundles – Vânzările încrucișate și produsele asociate sunt o strategie bună pentru a-ți crește veniturile, în special în astfel de perioade, atunci când oamenii sunt dispuși să cheltuie mai mulți bani și să achiziționeze mai multe produse. Pregătirea unor pachete de produse cu un mic discount ajută mult la creșterea valorii medii a coșului de cumpărături.

5. Trimite newslettere și SMS cu oferte personalizate – Email-ul este una din cele mai bune metode pentru conversii ușoare. Ai grijă să le trimiți promoții cu produsele de care aceștia ar putea fi interesați, ținând cont de istoricul cumpărăturilor și al căutărilor. 

SMS-urile către baza de date de clienți sunt o metodă și mai personală de trimitere a ofertelor. Recomandăm, însă, folosirea acestei metode de marketing cu prudență.

6. Revino asupra coșurilor abandonate – Pentru a reduce rata coșurilor abandonate și pentru a crește veniturile atât în timpul sărbătorilor, dar și în timpul anului, îți recomandăm să-i urmărești pe cei care au abandonat coșurile de cumpărături. Trimite-le un email cu o reducere valabilă în cazul în care vor relua comanda.

7. Extra servicii pentru o experiență de shopping memorabilă – Inclusiv în perioada de Paște se cumpără preponderent cadouri pentru cei dragi. Oferă-le clienților tăi posibilitatea să adauge un ambalaj cadou sau chiar o felicitare. Cei care oferă, dar și cei care vor primi cadourile, vor fi impresionați de atenția ta la detalii.

 

8. Oferă livrare gratuită – Studiile arată că, oferindu-le transport gratuit, oamenii tind să cumpere mai multe produse. Poți folosi un prag, spre exemplu 150 de lei, iar dacă suma adăugată în coș atinge acest prag, livrarea devine gratuită. 60% dintre consumatori preferă să cumpere mai multe produse pentru a primi transportul gratuit. Folosește serviciile unui curier serios.

Și nu uita să anunți data limită până pot fi plasate comenzile cu livrare garantată, astfel încât să ajungă la momentul potrivit. Un astfel de mesaj denotă grijă față de client, dar induce și urgența în decizia de cumpărare.

9. Cât mai multe metode de plată disponibile – Magazinul tău online ar trebui să ofere cât mai multe modalități de plată posibile din care clientul să o aleagă pe cea preferată. Pe lângă, deja clasicele, Ramburs și OP, ca magazin online nu-ți poți permite să nu oferi metodă de plată online cu cardul, care este din ce în ce mai populară.  De asemenea, dacă produsul comandat urmează să fie făcut cadou și-l va expedia direct persoanei vizate, cu siguranță va achita înainte de livrare cu cardul. Alege un procesator de plăți.

Dacă produsele tale au o valoare mai mare (dar nu numai), ideal ar fi să oferi și o opțiune de creditare. Card Avantaj, Star BT și alte carduri de credit sunt disponibile direct prin procesatorii de plăți. Pentru clienții care nu au un card de rate, recomandăm să integrezi un serviciu de tipul TBI Credit Online.

O altă modalitate răspândită de sărbători este să oferi cadou un card de cumpărături. Cei care le primesc vor caută comercianții la care le pot schimba în cadoul perfect. Fii unul dintre ei! Adaugă ca modalitate de plată soluții de tipul CardCadou.ro.

10. Comunică eficient cu clienții tăi – Dacă ai făcut toți pașii de mai sus, succesul este garantat. Dar succesul înseamnă și aglomerare. Mai multe comenzi înseamnă mai mulți clienți care vor avea întrebări. În afară de clasicul Live Chat de pe site, adaugă și alte canale de comunicare cum ar fi prin Facebook Messenger și/sau WhatsApp. Clienții vor aprecia deschiderea și disponibilitatea.

Tot comunicare și deschidere înseamnă să prevezi și să menționezi clar dreptul de retur (legal). Uimitor sau nu, acest aspect crește rata de conversie simțitor. Pentru ușurința în a gestiona situațiile mai puțin plăcute, folosește formulare de retur pentru gestiunea sesizărilor.  

BONUS – Strategie de Fidelizare – Este evident că o campanie specială de reduceri nu este tocmai „prietenă” cu profitul, dar este o oportunitate extraordinară de a dobândi noi clienți. Este vitală o strategie de fidelizare prin care noul tău client să devină unul recurent. Una dintre opțiuni este aceea de a le oferi vouchere sau cupoane pentru următoarea comandă. Le poți cere un review. Clienții cu recenzii pozitive sunt mult mai probabil să devină clienți fideli. În plus, recenziile te ajută să convingi și noii clienți.

Tot la capitolul fidelizare, o strategie foarte eficientă este aceea de a oferi clientului o mică atenție în colet. Poate fi un bilețel de mulțumire scris de mână sau chiar un cadou pe care chiar el să și-l aleagă.

Dacă un client primește un bonus din partea ta, există posibilitatea să completeze cererea de recenzie și să scrie despre tine în social media.

„Poți transforma extrasezonul într-o perioadă de super-vânzări. Majoritatea elementelor de mai sus necesită un timp, așa că pregătește-te din vreme pentru a profita la maximum de toate oportunitățile pentru a crește vânzările”, mai spune Doina Vîlceanu.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY