O echipă de informaticieni clujeni lansează Bookingham, o aplicație nouă de rezervări online, dar și o platformă de advertising. Produsul își propune să reducă semnificativ costurile de administrare a campaniilor de marketing online, și totodată să simplifice procesele de colectare și management a rezervărilor sau programărilor. Ideea startup-ului a prins contur în urmă cu câțiva ani în Cluj-Napoca, din necesitatea de a crea o platformă care nu doar să simplifice modul în care se fac rezervările online la restaurante, cabinete medicale sau săli de fitness, ci și pentru a ajuta aceste business-uri să își promoveze serviciile, direct dintr-un singur app.
”Conceptul se aseamănă platformelor precum Opentable sau Reservio, care au un succes considerabil peste granițe. În România însă, variantele disponibile la momentul actual sunt puține, iar serviciile oferite sunt limitate, atât pentru consumatori, cât și pentru branduri.
Cu Bookingham, în doar câțiva pași, utilizatorul poate face o programare la medic (fie el specializat în medicină umană sau veterinară), la o cafenea, la săli de sport, saloane de înfrumusețare, sau chiar și la notar sau avocat. Mai mult, userii pot descoperi și profita de discounturi și oferte ale business-urilor, fie ele happy hours la baruri, promoții speciale la restaurante, reduceri la saloane de înfrumusețare, sau pachete promoționale la dentist.
Pe partea de business, localurile își pot gestiona clientela direct din app, aplicația integrând calendar, agendă și funcții de management pentru programări și rezervări. În ceea ce privește advertisingul, business-urile hotărăsc doar ce buget vor să investească, iar mai departe echipa Bookingham se va ocupa de campaniile de promovare. Cu această funcție, business-urile își pot reduce costurile de atragere a noilor clienți, prin eliminarea taxelor de management de advertising online din Google Ads, Facebook Ads, sau Instagram—taxe care de cele mai multe ori încep de la 100 de euro lunar.
Bookingham pune la dispoziție și widget-uri, astfel ca un business să poată colecta informații despre rezervări direct din propriul site, din Facebook, Instagram, sau alte site-uri. În plus, aplicația include și o secțiune de recenzii, iar echipa Bookingham poate integra business-ul înscris pe platformă cu TripAdvisor și Google MyBusiness. Practic, toate detaliile unui business sunt prezente în aplicație, ușor accesibile pentru utilizator.
Echipa Bookingham este formată din specialiști cu experiență din domeniile IT, marketing, și vânzări. Produsul se va lansa inițial pe piața din Cluj-Napoca, urmând mai apoi să fie extinsă în toată țara.
Bookingham colaborează deja cu 50 de business-uri care sunt în proces de onboarding, cu o țintă de cel puțin 400 business-uri înscrise în primele 12 luni de activitate”, spun reprezentanții echipei care dezvoltă aplicația.