Creștere de 61% a EBITDA la TeraPlast Group în trimestrul I

Trimite și altora

Grupul TeraPlast anunță o creștere cu 28% a cifrei de afaceri în primul trimestru al anului curent, la 108 milioane lei, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, EBITDA s-a îmbunătățit semnificativ: în ianuarie-martie 2021, aceasta a depășit 17,5 milioane de lei, concretizată în marja EBITDA de 16,2%, comparativ cu 12,8% în primul trimestru din 2020.

Dublarea profitului operațional este rezultatul majorării cifrei de afaceri și a eficienței operaționale pe fondul economiilor de scară. Rezultatele evidențiază profitabilitatea modelului de business cu creștere accelerată și reconfirmă strategia de dezvoltare a Grupului în piețele în care acesta țintește poziția de lider.

sume în mii lei

TeraPlast & TeraPlast Recycling

TeraGlass

Total

Grup

Cifra de afaceri T1 2021

99.041

8.856

107.898

EBITDA T1 2021

16.819

711

17.531

EBITDA T1 2021 (%)

17%

8%

16%

Profit operațional T1 2021

12.867

332

13.199

Cifra de afaceri T1 2020

78.235

6.307

84.542

EBITDA T1 2020

11.095

(235)

10.860

EBITDA T1 2020 (%)

14%

-4%

13%

Profit operațional T1 2020

6.952

(510)

6.442

Segmentul Instalații și Reciclare reprezintă 71% din cifra de afaceri consolidată. Acesta a realizat o marjă EBITDA de 17,5%, adică o valoare absolută a EBITDA de 13,36 milioane de lei. Marja EBITDA s-a îmbunătățit astfel cu mai mult de trei puncte procentuale peste cea din trimestrul I 2020. Segmentul granule a avut o cifră de afaceri mai mare cu 35%, de 22,59 milioane de lei, și o marjă EBITDA de 15,3%. Avansul acestor business-uri a venit atât din creșterea cu 19% a cantităților vândute, cât și din majorarea prețurilor, pe fondul unei eficiențe operaționale consolidate. Creșterea prețurilor a fost generată de o creștere a costurilor materiilor prime, o tendință persistentă și chiar în accentuare. Acestei creșteri a prețurilor materiilor prime i se suprapune și o lipsă de disponibilitate la nivel global, dar Grupul TeraPlast nu a fost afectat până acum de aceasta.

TeraGlass a înregistrat o creștere robustă cu 40% a vânzărilor în primul trimestru. În plus marja EBITDA a ajuns la 8%, față de pierderea înregistrată anul trecut în aceeași perioadă, ceea ce evidențiază că măsurile luate de management dau deja rezultate.

„Trimestrul I a generat o creștere cu 61% a EBITDA. Această evoluție capătă adevărata sa dimensiune când comparația o facem, de fapt, cu un an 2020 cu rezultate record pentru Grup.”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast. „Rata EBITDA de 16% este semnificativ mai mare decât rata de 14% bugetată pentru anul 2021. Putem să spunem că suntem cu un pas înaintea bugetului, ceea ce ne face să credem că vom atinge eficiența propusă. Recent am primit avizul Consiliului Concurenței pentru preluarea Somplast, deci din această lună va fi integrată în cadrul Grupului, iar prin implicarea activă a managementului nostru va contribui la rezultatele consolidate viitoare în paralel cu fructificarea sinergiilor la nivel de Grup. Volumul mare al lucrărilor de apă, canal și irigații și eficiența noastră operațională, ne fac să fim optimiști și încrezători că putem livra creștere și valoare clienților și acționarilor noștri.” a adăugat Ioana Birta. 

Pentru întreg anul 2021, bugetul Grupului TeraPlast este construit pe o cifră de afaceri de 636,2 milioane de lei și o EBITDA de 89,1 milioane de lei. Grupul are în implementare investiții de peste 160 de milioane de lei în dublarea capacității de producție a instalațiilor și în fabrica de ambalaje flexibile biodegradabile. Derularea investițiilor este în graficul stabilit.

La finalul lunii februarie, Grupul a anunțat finalizarea vânzării diviziei de produse din oțel către Kingspan. Consiliul de Administrație propune ca, din prețul încasat, 226,6 milioane de lei să fie distribuite sub formă de dividend special, iar în toamnă să fie acordate 1 acțiune gratuită la 4 acțiuni deținute în cadrul majorării de capital social cu 43,6 milioane de lei.

Comments

comments

SHARE
Previous article8,4 milioane de lei pentru restaurarea Bisericii Reformate din Turda Veche
Next articleAproape 27 000 de persoane au murit de COVID-19, de la începutul pandemiei, în România
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

2 + twenty =