Piața mexicană este una dintre cele mai dinamice din emisfera occidentală. România are o reputație foarte bună, iar companiile românești au șansa de a-și găsi parteneri de afaceri cu ajutorul instrumentelor digitale. Volumul comerțului bilateral este de aproximativ 500 de milioane de euro pe an, însă potențialul de creștere este unul imens. În acest context, pe pagina web a Ambasadei României în Mexic este promovat un eveniment digital aflat în plină desfășurare. Până în data de 10 februarie, cu ajutorul unei platforme de tip business to business, companiile românești se pot prezenta și își pot găsi partenerii doriți, spune atașatul economic al Ambasadei României în Mexic, Răzvan Pîrcălăbescu, intervievat de Via Cluj TV.
Ambasadorul Mexicului în România, ES Guillermo Ordorica Robles, este unul dintre susținătorii dezvoltării relațiilor economice bilaterale.
”Capitolul economic este unul relevant, un capitol sensibil și care stă în centrul relațiilor bilaterale. Mexicul este o piață naturală pentru intrarea produselor în întreaga Americă de Nord și suntem o țară care deschide porțile spre America Centrală și de Sud, precum și spre zona Caraibelor. Și știm să deschidem și porțile Pacificului. Mexicul este legat de toate cele patru colțuri ale lumii. Aceasta este o realitate pe care o putem aprofunda în beneficiul Mexicului și al României. Desigur, relațiile modeste din punct de vedere economic nu corespund imensului lor potențial”, a spus ambasadorul Mexicului în România.
Există și companii românești interesate de altfel de relații comerciale. Unele dintre ele vor să importe în România produse alimentare exotice. Altele vor să promoveze turismul în Mexic. Un alt domeniu de interes este reprezentat de transporturile maritime.