Companiile românești, interesate de internaționalizare – Primul pas, Republica Moldova

Trimite și altora

În ciuda războiului din Ucraina, tot mai multe companii românești iau în calcul extinderea lor în regiune. Și aceasta pentru că multe dintre aceste companii sunt conduse de manageri care au acumulat experiență în cadrul unor grupuri multinaționale și care știu cum să gestioneze echipe care activează pe mai multe piețe. În acest moment, principala zonă de interes pentru aceste companii este reprezentată de Republica Moldova. 

Tot mai multe companii românești iau în calcul extinderea lor în regiune. Există firme care testează zona Balcanilor de Vest, altele vor să își deschidă filiale în Ungaria sau Bulgaria. Însă, pentru cele mai multe, primul pas în extinderea lor internațională este cel din Republica Moldova, pentru că limba română este vorbită pe ambele maluri ale Prutului, iar cultura muncii este una identică în cele două state. Mai mult, acordarea statutului de stat candidat la aderarea la Uniunea Europeană deschide noi perspective pentru companiile românești care vor să investească în Republica Moldova, spune președinta Asociației Parcurilor Industriale din Moldova, Aurelia Salicov.

Investitorii români sunt bineveniți în Moldova, spune directorul Agenției Guvernamentale pentru Investiții Străine, Marin Ciobanu.

Multe dintre companiile românești interesate de extindere au fost prezente la Moldova Business Week de la Chișinău. Delegația României a fost cea mai numeroasă și a inclus 24 de persoane. Din ea au făcut parte persoane din mediul public, precum ASR Principele Radu al României, fostul ministru al Afacerilor Europene, Vasile Pușcaș, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Vakar Istvan, ori reprezentanți ai Primăriei Turda. De asemenea, au făcut parte reprezentanți ai structurilor academice, precum decanul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din Cluj, Răzvan Mustață, ori prorectorul clujean al Academiei Internaționale Mauriziene, Camillo Torta. La eveniment au luat parte antreprenori din domenii precum IT-ul, HoReCa, industria alimentară, investițiile imobiliare, infrastructura, proiectarea sau consultanța fiscală. În prezent, România este principalul partener comercial al Republicii Moldova. Doar în ultimul an înainte de pandemie, în 2019, companiile românești au investit peste 300 de milioane de euro în Republica Moldova.  

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY