Clujul mizează pe mașinile electrice

Trimite și altora

Clujul a fost una dintre comunitățile care au mizat de la bun început pe mașinile electrice. Municipiul a fost primul din România care a pus în circulație autobuze electrice.

Mașinile electrice au fost adoptate cu entuziasm la Cluj. Trei factori au contribuit la acest fenomen. Primul a fost faptul că, în oraș, există grupuri sociale cu venituri peste medie, care și-au permis să își cumpere astfel de vehicule. Așa ar fi cei peste 20.000 de angajați din domeniul IT sau cei aproape 20.000 de oameni care muncesc în domeniul serviciilor pentru afaceri. Apoi, au existat diferite politici publice care au încurajat această tendință. Este vorba de politici naționale, prin intermediul cărora autoritățile au oferit subvenții generoase pentru cei care și-au cumpărat mașini electrice, dar și politici locale.

De exemplu, Primăria Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj au investit în infrastructura de stații de încărcare, au creat locuri dedicate de parcare pentru mașinile electrice și, o perioadă, au oferit posibilitatea încărcării gratuite a acestor vehicule. În al treilea rând, a contat puterea exemplului. Clujul a fost primul oraș din România care a introdus în traficul rutier autobuze electrice încă din anul 2018, iar clujenii au început să se obișnuiască cu ideea de ecomobilitate. Mai mult, administrația locală și-a asumat obiectivul ambițios de a transforma municipiul Cluj-Napoca într-o comunitate neutră din punct de vedere climatic. Toate aceste elemente au stimulat piața vehiculelor electrice. În prezent, Clujul se află pe primul loc în clasamentul județelor cu cele mai multe mașini electrice înmatriculate. Există câteva mii de astfel de vehicule, iar numărul lor crește, practic, în fiecare zi.

În ultimii ani, România a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de mașini electrice, ceea ce reflectă o tendință globală către mobilitate sustenabilă. Conform datelor recente, parcul auto electric din țară a depășit pragul de 40.000 de vehicule complet electrice, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 60% față de anul precedent. Această evoluție este susținută de programe guvernamentale precum Rabla Plus, care oferă subvenții generoase pentru achiziționarea de vehicule electrice.

Modele precum Dacia Spring au devenit extrem de populare. În plus, infrastructura de încărcare s-a extins considerabil, cu stații de încărcare rapidă disponibile în marile orașe și pe principalele rute de transport.

Cu toate acestea, provocările rămân. Costurile inițiale ridicate ale vehiculelor electrice și autonomia limitată în condiții de temperaturi scăzute sunt aspecte care necesită soluții pe termen lung.

Citiți și:

Stații de încărcare pentru mașini electrice în două localități turistice

Stație de încărcare pentru mașini electrice la Cluj Arena

Comments

comments

Nu sunt comentarii