Una dintre cele mai mari rețele comerciale din România este pe cale să fie vândută. Este vorba de grupul francez Carrefour, care tocmai a finalizat preluarea rețelei Cora.
Francezii au angajat banca de investiții BNP Paribas drept consultant pentru tranzacție. Deocamdată, nu au fost anunțate numele potențialilor cumpărători, însă au apărut speculații legate de posibilitatea de a intra pe piața românească branduri precum Aldi, Tesco sau Sainsbury.
Vânzarea rețelei Carrefour din România vine după ce grupul francez și-a vândut rețeaua din Italia, care cuprindea 1.200 de magazine. În paralel, grupul francez a început demersurile pentru vânzarea rețelelor pe care le deține în Polonia și Argentina.
În prezent, Carrefour deține în România 458 de magazine. Dintre acestea, 55 sunt hypermarche-uri, 188 sunt supermarche-uri, 187 sunt magazine de proximitate, iar 28 sunt magazine de tip soft discout. În primele nouă luni ale anului, acestea au generat vânzări în valoare de 2,3 miliarde de euro.
După vânzarea operațiunilor din Italia, România era cea de-a patra piață europeană ca importanță pentru Carrefour, după Franța, Spania și Belgia.


