Piața cărților electronice, în creștere

Trimite și altora

Piața cărților electronice va crește și în acest an. În funcție de proprietarii de edituri, estimările privitoare la creștere variază între 5 și 15 la sută. Motivele pentru această creștere sunt ieftinirea dispozitivele electronice pentru citit și redare, ieftinirea cărților publicate on-line, dar și posibilitatea editurilor mai mici de a concura de la egal la egal cu marile case de editură. De asemenea, contează și distribuția globală, astfel că multe cărți electronice bune publicate la edituri din Republica Moldova ajung să fie cumpărate de cititori din România.

Piața românească a cărții este, în ansamblu, în creștere. Însă valoarea acestei piețe este mult sub potențialul său. Ca valoare, piața cărții din România este la jumătate față de cea din Ungaria, deși Ungaria are doar jumătate din populația României. Pe această piață, există o nișă care are o mare viteză de creștere: cea a cărților electronice. Tot mai mulți clujeni preferă să cumpere astfel de cărți, mai ieftine și livrate imediat, în locul volumelor clasice. Însă ei nu vor să renunțe nici la cartea tipărită.

Prodecanul Facultății de Psihologie și Științele Educației, profesorul Călin Felezeu, atrage atenția că trebuie să existe un echilibru între cititul clasic și cel care implică noile tehnologii.

Studiile referitoare la cărțile electronice arată că, la Cluj, aproximativ 60 la sută dintre titluri sunt cumpărate în limba română. Restul este reprezentat de titluri editate în engleză, maghiară, franceză sau germană.

Comments

comments

SHARE
Previous articleRomania Tech Nation, cursuri de robotică online
Next articleEmerson recomandă angajaților săi să lucreze de acasă
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

12 − 10 =