Piața cărților electronice, în creștere în România

Trimite și altora

Tot mai mulți români cumpără cărți electronice, pe lângă cele clasice, tipărite. Acest fenomen este consecința ieftinirii dispozitivelor de lectură de tip kindle sau tabletă, a promovării cărților pe rețelele de socializare și a apariției librăriilor on-line, care au diversificat ofertele de carte. Studiile făcute de librari arată că cititorii de cărți on-line sunt informații și pretențioși și, de asemenea, dispuși să cumpere volume editate și în alte limbi decât româna.

În anul 2018, valoarea cumulată a comerțului cu cărți din România a depășit pragul de 1,1 miliarde de lei. Este vorba de un maxim istoric în ultimii șapte ani. Cifra totală a vânzărilor a fost cu aproape 17 la sută mai mare față de anul 2012. Cifra este remarcabilă în contextul în care multe librării s-au închis, mai ales în orașele mici. Unul dintre cele mai dinamice sectoare din piața cărții este reprezentată de cărțile electronice. Foarte mulți români au cumpărat astfel de cărți, pe care le citesc pe laptop, pe tabletă sau pe e-readere.

Alți români preferă să cumpere deopotrivă cărți tipărite și cărți electornice. Editorii se așteaptă la o creștere constantă a volumului cu cărți electronice, mai ales că din acest an, mai multe platforme internaționale ar putea să vândă și lucrări în limba română. Acest lucru va însemna o promovare mai bună, inclusiv printre românii din Diaspora, ceea ce înseamnă o creștere semnificativă a numărului de clienți potențiali.

Comments

comments

SHARE
Previous articleTaberele de programare ale Logiscool au strâns zeci de copii
Next articleInvestiție de cinci milioane de lei în dotarea a două spitale clujene
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

four × three =