Care este stadiul proiectului metroului clujean

Trimite și altora

Clujul a devenit, în ultimele decenii, unul dintre cele mai aglomerate centre urbane din România. Străduțele din centrul medieval al orașului sunt total nepotrivite pentru fluxul de mașini care a crescut de la an la an, de aceea, autoritățile locale încearcă să găsească soluții alternative pentru rezolvarea problemelor provocate de traficul rutier și de poluarea pe care aesta o aduce. Printre cele mai discutate soluții se numără cea reprezentată, la pachet, de metrou și de trenul metropolitan.

Ideea construirii metroului la Cluj a fost lansată de primarul Emil Boc, în timp ce soluția trenului metropolitan este mai veche, dar a revenit în actualitate. Autoritățile locale doresc să folosească banii europeni disponibili prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență pentru a realiza aceste obiecivte. Deja, Consiliul Județean Cluj a eliberat certificatul de urbanism pentru metrou și tren metropolitan. Primarul Emil Boc dorește ca licitațiile pentru cele două obiective să fie încheiate până în 31 decembrie 2022, pentru a putea folosi cât mai multe dintre fondurile europene pe care le are la dispoziție România.

În urmă cu un an, Primăria a semnat primul contract pentru realizarea acestor obiective. Este vorba de un contract cu valoarea de 35,9 milioane de lei, pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și de fezabilitate pentru cele două obiective. Studiile referitoare la trenul metropolitan trebuie să fie gata până la finalul lunii iunie, iar termenul contractual pentru studiile referitoare la metrou ar fi urmat să fie de 26 de luni, dar autoritățile locale încearcă să devanseze predarea documentelor. Există îngrijorări legate de bugetele pentru aceste proiecte. De exemplu, estimarea inițială era că metroul va costa aproape 1,2 miliarde de euro, dar costurile s-ar putea să fie mai mari, pentru că geologii au descoperit pe traseul viitorului metrou un depozit de sare.

Metroul ar urma să lege de Cluj-Napoca cea mai mare comună din România, Florești. Traseul metroului ar urma să aibă o lungime de 20 de kilometri. Metroul ar urma să aibă un depou subteran și 19 stații, dintre care 14 pe teritoriul orașului Cluj. Trenul metropolitan ar urma să aibă o lungime de 43 de kilometri și ar urma să circule pe traseul Nădășelu – Bonțida. Unii specialiști estimează că acest tren ar trebui să aibă minim 22 de stații. Unele dintre ele vor fi legate de cele de metrou, pentru a ușura mobilitatea urbană. Estimarea inițială era de 11 ani pentru realizarea acestui proiect.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY