Producătorul de mezeluri LeFruMarin intră în reorganizare judiciară

Trimite și altora

Societatea LeFruMarin a intrat în insolvență la finalul anului 2016, iar planul de reorganizare a activității, propus de către administratorul judiciar Eurosmart prin filiala sa din Brașov, a fost aprobat în urmă cu câteva zile de creditori în procent de 72.28%  din totalul masei credale cu votul a trei dintre cele patru grupe de creditori. De asemenea, a fost confirmat de către judecătorul-sindic prin sentința nr.780/sind/23.06.2021 rămasă definitiva, prin respingerea apelurilor declarate.

„Planul de reorganizare pentru cunoscutul producător de mezeluri brașovean prevede patru direcții de acțiune în domenii cheie:

  1. Continuarea activității curente de fabricare a produselor din carne, inclusiv a cărnii de pasăre susținută de: autorizațiile și contractele aflate în vigoare, know-how-ul activității, cererea pietei în care își desfășoară activitatea și clienții tradiționali.
  2. Un transfer parțial de business și valorificarea activelor excedentare non-core business.
  3. Recuperarea creanțelor societății față de debitorii săi.
  4. Ajustarea masei credale în scopul echilibrării situației patrimoniale a companiei debitoarei astfel încât să poată fi acoperită o parte cât mai mare din pasiv din datoriile societății, într-un grad superior mai ridicat decât în cazul  comparativ cu falimentul.”, a declarat Mihaela Bocea, Managing Partner Eurosmart.

Planul de reorganizare al LefruMarin va fi aplicat pe o durată de trei ani și presupune menținerea dreptului de administrare a societății de către administratorul special. Activitatea companiei va fi condusă de către acesta sub supravegherea Eurosmart, conform legii.

Societatea a dezvoltat cu majoritatea clienților relații de colaborare de peste 5 ani și are în prezent peste 200 de contracte încheiate precum și relații comerciale pe bază de comenzi cu peste 1.000 de clienți. Una dintre măsurile prevăzute de plan este atragerea de clienți noi în portofoliul de export și dezvoltarea sortimentelor de produse achiziționate de clienții din portofoliu.

„În prezent, LeFruMarin comercializează produsele sale prin mai multe rețele, astfel:

  1. Rețeaua proprie de magazine și depozite de marfă formată din 12 magazine proprii aflate în proprietatea Lefrumarin SRL și un magazin închiriat.
  2. Rețeaua de distribuție în peste 1.200 de magazine din 21 de județe din România.
  3. Rețeaua de export către 11 țări: Belgia, Grecia, Spania, Anglia, Italia, Irlanda, Franța, Germania, Austria, Danemarca, Olanda”, completează Mihaela Bocea, Managing Partner Eurosmart.

Societatea a intrat în insolvență la finalul anului 2016, cu o perioadă de observație de 4 ani de zile. ”Analizând datele  din intervalul 2017-2020, s-a putut observa că societatea a desfasurat o activitate care, deși a fost presărată de-a lungul acestor ani cu multe probleme și restricții, a încercat sa tindă spre a fi eficientă, fiind luate o serie de măsuri, uneori dure, care au păstrat  compania pe un nivel care să îi permită continuarea activității, ulterior, aprobarea unui plan de reorganizare pe care societatea intenționează să îl finalizeze cu succes.

La o cumulare a rezultatului EBITDA  din perioada de observatie de 4 ani (2017-2020) rezulta o valoare totală de 11.376 mii lei comparativă cu valoarea EBITDA prognozată pe cei 3 ani ai planului de reorganizare care cumuleaza o valoare totală de 10.386 mii lei, ceea ce demonstrează că previziunile companiei sunt realizabile pornind de la informațiile istorice”, spun reprezentanții Eurosemart.

Comments

comments

SHARE
Previous articleNoi semafoare pe trei străzi din Cluj
Next article2021: Lucrări de modernizare sau de întreținere pe 360 de km de drumuri județene
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

five × 4 =