Piața artei din Cluj a crescut cu mai mult de 10 la sută în 2021

Trimite și altora

Piața artei din Cluj a crescut semnificativ, pentru că, în vremuri nesigure, mulți dintre oamenii cu posibilități financiare preferă să își diversifice plasamentele. Ultima perioadă a adus și schimbări ale profilului cumpărătorilor, plata cu criptomonede sau vânzări de artă digitală.

Plasamentele financiare în artă au devenit ceva tot mai obișnuit la Cluj, pentru că piața artei a fost mai stabilă decât investițiile în alte domenii. Potrivit unei statistici realizate de mai multe galerii de artă, în 2021, valoarea medie a unei tranzacții realizate în Cluj-Napoca a crescut cu 6 la sută față de 2020. A crescut, de asemenea, și numărul de tranzacții, astfel că, în total, piața artei din Cluj a crescut cu mai mult de 10 la sută. Interesul cumpărătorilor s-a accentuat după izbucnirea războiului din Ucraina. Aceste fenomene sunt normale, spun experții în artă.

De asemenea, a crescut și numărul operelor de artă vândute de artiști clujeni în străinătate, prin intermediul licitațiilor digitale. Există un interes mare al americanilor pentru arta bizantină.

O altă tendință este digitalizarea tot mai accentuată a acestei piețe. Licitațiile on-line au devenit tot mai frecvente, la fel ca și plata operelor de artă cu criptomonede. Astfel, a crescut și numărul  de opere vândute cu mai mult de 100.000 de euro, precum și al celor ale căror prețuri sunt situate în intervalul 10.000 – 99.000 de euro. Au fost vândute și primele colecții de artă digitală, protejate prin NFT-uri.

Comments

comments

SHARE
Previous articleEvolving Systems Romania, preluată de un grup german
Next articleSituația COVID-19 în țară
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

11 − 9 =