Forța Dreptei vrea interzicerea publicității la jocuri de noroc

Trimite și altora

O inițiativă referitoare la interzicerea publicității la jocurile de noroc a ajuns pe masa de lucru a parlamentarilor. Anunțul a fost făcut de senatorul Adrian Oros, președintele filialei clujene a partidului Forța Dreptei.

”Parlamentarii din Forța Dreptei, susținând propunerea organizației de Tineret a partidului, au înregistrat la Parlament proiectul prin care este interzisă orice fel de publicitate la jocurile de noroc. Potrivit propunerii legislative reclama la jocurile de noroc va avea parte de un regim similar cu cel al publicității la tutun sau alcool”, spun Adrian Oros.

„Este timpul ca joaca alba-neagra pe care a făcut-o PNL și PSD cu celelalte inițiative legislative din acest domeniu să înceteze. Situația trebuie să fie ori albă, ori neagră! Nu se poate ca în acest domeniu care produce atât de multe drame în familii și în viețile multor oameni, Legislativul, Guvernul, să se joace pur și simplu cu destinul acestor oameni. Este timpul ca Parlamentul să intervină în mod radical și să interzică total reclamele la jocurile de noroc. Nu merge cu jumătăți de măsură, nu merge cu portițe lăsate intenționat în alte inițiative legislative pentru a face jocul lobby-iștilor. E timpul ca reclamele la acest viciu să înceteze”, spune președintele acestui partid, fostul premier Ludovic Orban.

Motivele care au dus la susținerea acestui demers sunt agresivitatea și răspândirea reclamelor la jocurile de noroc constatată în toate mediile (de la mediul online, la cel audiovizual sau cel offline). Organizația Mondială a Sănătății a definit dependența de jocuri de noroc ca fiind o afecțiune psihică gravă! Or, prin perpetuarea reclamelor la jocurile de noroc nu facem decât să încurajăm oamenii să devină dependenți de acest viciu.

Pe data de 8 martie Belgia a adoptat o lege care prevede interzicerea reclamelor la jocurile de noroc, iar o altă țară care face pași în aceeași direcție este Marea Britanie, care le-a interzis influencerilor și vedetelor din sport și din showbiz să facă reclame pentru jocurile de noroc. În România o petiție online a strâns deja peste 154.000 de semnături la inițiativa Comunității Declic.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY