În timp ce coșul mediu de produse alimentare pentru sărbători și-a dublat prețul pentru al doilea an consecutiv, numărul familiilor care aleg să comande masa de Crăciun de la un restaurant s-a triplat. Mai multe restaurante deja cunoscute pentru calitatea produselor și prețul corect, anunță dublări și triplări ale cantităților de precomenzi de la persoane fizice pentru masa de Crăciun și Revelion.
Cauzele pleacă de la lipsa de timp, dar variază de la zonă la zonă și către prețurile mari ale materiei prime din hypermarketuri sau către alocarea timpului pentru gătit către activități cu familia. Restaurantele nu ascund nici faptul că promoțiile și prețurile gândite pentru noile platouri de sărbători pot fi cele care fac diferența.
“Platoul de Crăciun de la Carmolimp/Revelion este gândit pentru 6-8 persoane și include toate produsele tradiționale, de la salatele boeuf și piftii până la sarmale, friptură și cozonac. Chiar și cu scumpirile de materii prime, noi am reușit sa-l desfacem la prețul de 500 ron/6-8 persoane. Noutatea este că poate fi comandat online prin zizam, dar și că se pot face – și sugerăm să se faca –precomenzi, fiind o perioadă extrem de aglomerată”, spune Valentin Șoneriu, director general al Carmolimp.
Secretul: ca la mama acasă
“Observ, de la an la an, că această tendința de a nu mai găti masa de Crăciun acasă crește. A început cu familiile tinere și pare să continue, înglobând un public din ce în ce mai variat. Pentru noi, peste 60% din comenzi vin de la publicul deja consumator de produse La Mama. Anul acesta, comenzile se îndreaptă preponderent spre produsele autohtone”, a spus Cătălin Mahu, reprezentant al restaurantelor LaMama.