
Cu o investiție de peste 10,5 milioane de euro și 118 camere (inclusiv 10 apartamente), hotelul Mercure din Alba Iulia reprezintă cea mai mare investiție privată în turism, de după 1990, în orașul Marii Uniri.
Acesta este rezultatul unui proiect realizat pe baza unui studiu de fezabilitate efectuat de o companie independentă specializată în industria hotelieră. Dezvoltatorul hotelului Mercure Alba Iulia este Dentotal Group, partener tradițional al Accor.
Astfel, Mercure Alba Iulia este primul hotel de 4 stele afiliat unei rețele internaționale din Alba Iulia. Hotelul oferă 118 camere, sală de conferință modulară care poate acomoda până la 500 de persoane, un restaurant a la carte, bar, centru spa și sală de fitness. Hotelul se adresează călătorilor curioși și pasionați, care caută experiențe locale autentice. De menționat că este pet friendly, așa că toți prietenii necuvântători sunt bineveniți oricând. Camerele Mercure Alba Iulia au suprafețe generoase (minimum 22 mp cele single și minimum 44 mp apartamentele) astfel încât sunt ideale pentru orice fel de călătorie și pentru orice tipologie de oaspeți.
Potrivit managing partenerului Dentotal Group, dezvoltatorul hotelului, Bogdan Dogariu, investiția totală este de 10,5 milioane de euro fără TVA, iar așteptările de amortizare a acestei investiții sunt estimate la maximum 10 ani.
”Gradul de ocupare va crește pe măsură ce vizibilitatea și puterea brandului acestui hotel vor câștiga notorietate aici. De altfel, estimez un grad de ocupare de 45% acum și că vom ajunge undeva la minim 65%. Dar nu ne bazăm doar pe cazări, ci și pe organizarea de evenimente corporate și pe evenimente sociale, nunți, botezuri. Avem o sală de conferințe de dimensiuni generoase, aproximativ 450 mp, practic una dintre cele mai mari săli de acest fel din Transilvania, care poate găzdui toate tipurile de evenimente, fiind modulară” explică Dogariu.
Hotelul face parte din categoria midscale, iar o caracteristică a brandului este programul Discover Local, prin intermediul căruia fiecare dintre hotelurile brandului încorporează specificul local atât prin elementele de design alese, cât și prin invitația lansată de a descoperi gastronomia și băuturile locale astfel încât esența unică a fiecărei destinații să fie reflectată în experiența de călătorie reprezentată de Mercure.
Programul Discover Local este destinat atât turiștilor, cât și comunității locale. Fiecare hotel este construit și funcționează cu respect pentru tradiție, patrimoniu, conservarea identității istorice și culturale locale, dar se concentrează și pe susținerea economiei locale prin colaborările cu producătorii locali și furnizori din regiune, o investiție directă în dezvoltarea mediului de afaceri și în crearea de oportunități pentru comunitate.
”Ne bucură faptul că grupul Accor a dat undă verde acestei francize în Alba Iulia. Acest lucru arată că orașul nostru contează pe harta turistică a României, și nu numai, și că avem potențial. Turiștii au nevoie de toate categoriile de cazări și ceea ce se întâmplă aici este foarte binevenit pentru orașul nostru și se integrează foarte bine în ceea ce se întâmplă în Alba Iulia. Dezvoltarea turistică a orașului a început în 2007. De atunci, am investit peste 60 de milioane de euro, din fonduri europene, în oraș, în cetate. Avem 10 hoteluri, 17 pensiuni, 2 hosteluri și 5 vile. Adică undeva la 1000 de locuri de cazare. Mercure Alba Iulia vine să completeze ceea ce aveam, prin cea mai mare investiție în turism de după Revoluție”, precizează viceprimarul municipiului Alba Iulia, Marius Filimon.
Despre brandul Mercure
Fondat în 1973, brandul Mercure este dedicat misiunii de a-și face oaspeții să se simtă că aparțin locului unde călătoresc, fie că vorbim de Alba Iulia sau alte orașe din România unde este prezent hotelul, fie că vorbim de destinații din Europa, Asia sau America. Pentru aceasta, brandul Mercure a dezvoltat programul Discover Local prin intermediul căruia fiecare dintre hotelurile brandului încorporează specificul local atât prin elementele de design alese, cât și prin invitația lansată de a descoperi gastronomia și băuturile locale astfel încât esența unică a fiecărei destinații să fie reflectată în experiența de călătorie reprezentată de Mercure.
De altfel, brandul Mercure este prezent în peste 60 de țări unde operează peste 1.000 de hoteluri, acesta fiind cel mai amplu plan de expansiune din portofoliul Accor. Mercure deține cel mai amplu plan de expansiune din portofoliul Accor, și fiecare dintre acestea oferă experiențe autentice, la standarde înalte de calitate.
Despre Accor
Accor, astăzi, înseamnă 45 de branduri, 570 de hoteluri, 110 țări. În România, Accor operează 24 de hoteluri cu aproape 2700 de camere, iar planurile de viitor includ adăugarea altor 18 proprietăți și a 2.300 de camere în portofoliu, până în 2027. Dezvoltatorii susțin că extinderea nu se va întâmpla doar în orașe cheie precum București, Brașov sau Oradea, ci și în zone montane și de la malul mării. Astfel, urmează să fie construită, o rețea distinctă de hoteluri și resorturi pe întregul cuprins al României.


