Mămicile întreprinzătoare, foste angajate de succes în mari companii şi corporaţii multinaţionale, au fost coagulate într-o organizaţie care le ajută să îşi dezvolte şi mai mult abilităţile de antreprenoare, să îşi descopere şi exploateze lucrativ acele talente şi înclinaţii care până să devină mame au fost doar la stadiul de hobby. Aflaţi din materialul următor cui i-a venit această idee şi ce anume face pentru mămicile antreprenor.
Acest lucru s-a întâmplat şi la Cluj, unde există una dintre cele mai puternice filiale a Mamprenoarelor din România. Ideea aparţine Alinei Bota, la rândul ei mamă, fostă corporatistă, care a ajuns să consilieze şi să dea un avânt creator mămicilor care doresc să îşi crească ele însele copii, în acelaşi timp să lucreze “de acasă”. Nu este vorba strict despre muncă la domiciliu, ci despre mici afaceri, cele mai multe pornite de la îndemânări tradiţionale manuale, care, initial, au fost simple pasiuni, hobby-uri, preocupări care nu fuseseră monetizate, dar implicau mult talent şi dăruire.
Alina Bota, cea care a reuşit să inspire sute de mămici din România să îşi deschidă şi să îşi dezvolte micile lor afaceri care pot fi gestionate în acelaşi timp cu creşterea copiilor proprii, a povestit, pentru ClujInsider.ro, cum a ajuns la ideea Mamprenoarelor.
“Am observat că femei de succes în carierele lor, după ce rămân însărcinate, vor să fie mai mult acasă, în jurul copiilor lor, astfel că pornesc propriile lor business-uri, care să le ofere şi timp pentru familie. Unele pornesc greşit, altele nu îşi fac parteneriatele potrivite, în timp ce alte mămici au nevoie de un imbold pentru a porni ceva, dar nu ştiu ce. Asta am făcut eu: am dat consultanţă pentru ca mămicile să afle ce li se potriveşte, să exploateze ce ştiu să facă. Aşa am ajuns să creez reţeaua Mamprenoarelor, care s-a exins de la o reţea naţională, la una internaţională, pentru că am descoperit că mămicile sunt la fel peste tot, cu aceleaşi idealuri, dar şi cu aceleaşi frici”, a spus Alin Bota.
Mamprenoarele au început chiar la Cluj, unde, spune Alina Bota, există un grup de mămici bijne înghegat, care au organizaţii funcţionale. De aici s-a extins în toată ţara.
Dar cine sunt mămicile Mamprenoare? Sunt specialist în IT, în banking, provin din mediul corporatist, în general, explică Alina Bota. Adică sunt mămici care au avut o carieră de success în domeniile în care au activat până acum. Doar că noul job de mămică le-a schimbat şi optica asupra ecuaţiei familie-timp-bani.
Cum anume au loc aceste sesiuni de consiliere pe care Alina Bota le acordă mămicilor care vor să devină antreprenoare sau sunt deja şi au nevoie de sfaturi? La început, Alina a făcut consiliere 1 la 1 în sensul classic. Apoi, a început să facă această consiliere şi în worshopuri, iar acum face această consiliere 1 la 1 de la distanţă, prin skype, celor doresc sfaturi personalizate. “Am lucrat cu multe mămici care au luat-o de la zero şi acum au ajuns să aibă nevoi de angajaţi şi de sediu”, explică Alina Bota. Câteva exemple de afaceri care “au ieşit” din mâna Alinei, care se dezvoltă frumos în continuare în Cluj: atelier de creaţie de ii, o florărie online cu produse mai speciale, personalizate, cheese bar la evenimente corporate, evenimente pentru copii etc.
De la Cluj, Mamprenoarele s-au exins la Sibiu, apoi au ajuns în Bucureşti. Trendul mămicilor care îşi deschid mici afaceri a prins foarte bine în Capitală, pentru că în 2017 multe bănci s-au închis, şi-au restâns activitatea, iar majoritatea angajaţilor acestor companii erau femei. “Am avut cazuri de mămici foste director executiv în corporate care şi-au luat credite, şi-au închiriat sedii, fără să se gândească la produse şi clienţi. Au replicat nişte idei de business în care au funcţionat, fără să se gândească de unde au plecat acele afaceri mari, probabil tot dintr-un garaj sau sufragerie. La Bucureşti am mers mai mult pe reparat”, a explicat Alina Bota care a ajutat sute de mămici fie să pornească de la zero, correct, fie să corecteze din mers anumite afaceri pornite de mămici. Aşa a ajuns la ajuta la dezvoltarea unor afaceri cum ar fi Financial parenting, educaţie financiară pentru părinţi sau chiar educaţie financiară pentru copii, informaţii atât de necesare pentru un viitor adult. “Ştiţi ce au făcut aceste mame? Au luat ceea ce au considerat că e bun din corporate şi au aplicat în firmele lor”, spune cu mândrie Alina Bota.
“Mamprenoarele au reînviat tradiţia de a dărui. Am creat o comunitate de familii tinere, independente financiar, ai căror copii cresc lângă mama care este un exemplu pentru copil, familia e unită, mama are încredere în abilităţile ei, lucru pe care îl transmite şi copiilor”, mai descrie Alina Bota reţeaua Mamprenoarelor. Această comunitate se ajută reciproc, atunci când una dintre mămicile antreprenoare are nevoie de promovare, online şi offline, acestea acţionază ca o adevărată reţea care ditribuie informaţii, face recomandări, ajută la succesul colegelor lor antreprenoare. Şi totul a pornit de la sfaturile bune primite la timp de la Alina Bota, pe care mămicile din comunitate au botezat-o ”steluţa lor norocoasă”.