Clujul a devenit cel mai bun loc din România pentru start-up-uri, arată analizele făcute de presa internațională de profil. Orașul Cluj-Napoca oferă un mediu bun pentru lansarea unor noi afaceri, mai ales în domeniul tehnologic sau în cel al industriilor creative. Și aceasta pentru că orașul este plin de tineri plini de inițiativă, cu spirit antreprenorial și cu competențe tehnice de înalt nivel.
În fiecare an, la Cluj, sunt înființate peste 1.000 de noi firme cu profil tehnologic sau care mizează pe creativitate și pe inventivitate pentru a se impune pe piață. Aceste startup-uri se bazează pe absolvenții universităților clujene și beneficiază de o infrastructură de afaceri bine pusă la punct, precum și de programe de accelerare a afacerilor. Încurajarea start-up-urilor este o prioritate pentru comunitatea locală, spune primarul Emil Boc.
Tinerii din Cluj reprezintă motivul pentru care orașul este un mediu atât de bun pentru start-up-uri, este de părere consultantul Mircea Miheștean.
În Cluj, există mai multe inițiative destinate încurajării start-up-urilor. Consiliul Județean a creat Tetapolis, o structură care încurajează companiile dedicate cercetării și inovării. Primăria a lansat Cluj Innovation City, care mizează pe inovare și pe transferul tehnologic. În mediul privat există hub-uri tehnologice și acceleratoare de afaceri care îi sprijină pe tinerii antreprenori cu ajutorul unor finanțări atrase din partea mediului de afaceri.