Transilvania este un brand turistic tot mai puternic, iar agențiile de turism au început să promoveze, alături de destinații precum Sighișoara sau bisericile fortificate din satele săsești, și satele din Munții Apuseni. Turiștii străini merg acolo pentru a vedea obiective precum casacada Vălul Miresii de la Răchițele, vechile biserici de lemn, sate minerești precum Roșia Montană sau defileul de la Țâcla Gavrii. ”În Mărișel vin tot mai mulți turiști din Israel, încântați de gastronomia locală. Avem tot timpul oaspeți din Țara Sfântă”, spune Viorel Pleșa, care a fondat pensiunea Popasul Iancului.
Brăișoru este un alt sat care atrage tot mai mulți turiști. Oaspeții au la dispoziție o gamă variată de activități, spune proprietarul unei pensiuni din Brăișoru, Ioan Cocian.
Un argument pentru dezvoltarea turismului în Munții Apuseni este reprezentat și de costul vacanțelor. Pentru turiștii străini care au șansa să își găsească bilete ieftine de avion, costul unei vacanțe variază între 200 și 400 de euro de persoană, pentru cinci zile.