Tot mai multe orase din Transilvania mizează pe transportul public electric

Trimite și altora

Tot mai multe orașe din Transilvania mizează pe transportul electric. Pe de o parte, acest transport este mai puțin poluant decât cel bazat pe combustibilii fosili. Pe de altă parte, costul efectiv al deplasării mijloacelor de transport este mult mai mic decât în situația utilizării benzinei sau motorinei. Un alt motiv este acela că, în foarte multe cazuri, cumpărarea de mijloace de transport electrice poate fi subvenționată cu fonduri europene sau alte fonduri nerambursabile.

Județul Cluj se remarcă printr-un adevărat pionierat în domeniul transportului electric. Orașul Cluj-Napoca a fost primul din România care a mizat pe autobuze electrice. Primele au fost cumpărate cu ajutorul unor fonduri nerambursabile acordate de Guvernul Elveției. Apoi, administrația locală a utilizat fonduri europene, guvernamentale și locale pentru a cumpăra noi autobuze electrice, tramvaie și troleibuze. De asemenea, Primăria Cluj-Napoca favorizează taximetrele electrice, spune directorul Direcției de Dezvoltare Locală din cadrul Primăriei, Ovidiu Cîmpean.

Dorința autorităților locale este aceea de a avea în Cluj-Napoca doar transport public electric până în anul 2030. Un oraș mai mic, Turda, a reușit deja acest lucru. Turda a câștigat o competiție organizată de Comisia Europeană, care a jurizat planurile de mobilitate urbană. În finala competiției, Turda a învins orașe precum Manchester sau Milano. Planul de mobilitate urbană este finanțat de Comisia Europeană, iar administrația locală a reușit să cumpere 20 de autobuze electrice, spune primarul Cristian Matei.

În orașul învecinat, Câmpia Turzii, administrația locală folosește fondurile europene pentru a cumpăra autobuze hibride, care vor avea trasee extinse și în zona comunelor învecinate.

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY