De ce recâștigă vinurile românești piața internă

Trimite și altora

Vinurile românești câștigă segmente tot mai importante din piața internă. Marii câștigători ai ultimilor ani sunt acei producători care au mizat pe calitate, nu pe cantitate. Sunt producători care pun în valoare soiurile clasice românești, care sunt combinate în cupaje rafinate cu soiuri internaționale.

După ani întregi în care au ales doar între vin alb și vin roșu, românii au redescoperit farmecul vinurilor rafinate. Producătorii interni oferă o calitate excelentă și o gamă impresionantă de gusturi și de arome, spune somelierul Marian Timofti.

Printre cele mai bune vinuri albe din Europa se numără cele produse în Transilvania. Producătorii mizează pe cupaje care îmbină soiurile tradiționale românești cu soiurile internaționale, spune reprezentantul unui producător de vinuri din sudul Transilvaniei, Mircea Matei.

Vinurile românești au și avantajul unui raport excelent între preț și calitate. Acesta este și motivul pentru care exporturile de vin au crescut semnificativ în ultimul deceniu. Experții în domeniul producției de vin se așteaptă la o creștere și mai susținută, pe măsură ce plantațiile din ultimii ani vor intra pe rod. Înainte de a intra în Uniunea Europeană, producția de vin a României era undeva la 5 milioane de hectolitri pe an. În deceniul următor, România are posibilitatea, dacă va investi suficient, să crească această producție spre șapte milioane de hectolitri pe an, spun specialiștii în viticultură.

Comments

comments

SHARE
Previous articleCircuit turistic pentru bisericile de lemn din județul Cluj
Next articleCum se formează rețeaua națională de centre de inovare digitală
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

3 × 3 =