Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a semnat un contract privind dezvoltarea sistemului informatic SAF-T. Modificarea sistemului informatic este planificată, pentru finalizare, pentru iulie 2021.
Potrivit reprezentanților ANAF, scopul respectivei măsuri este asigurarea unei înțelegeri comune a modului de implementare a sistemului. În perioada ianuarie-februarie, vor avea loc consultări între Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și ANAF cu reprezentanți ai mediului de afaceri, dezvoltatorii de software de contabilitate și Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Consultările vor viza și analiza elementelor critice ale sistemului: capabilitățile SAF-T, impactul schimbărilor asupra sistemelor interne ale companiilor, fluxul procesului de control fiscal, standardul SAF-T, tipul de date.
“Digitalizarea și aplicarea de standarde în colaborarea dintre administrația fiscală și contribuabili determină creșterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparență și predictibilitate. SAF-T va contribui la asigurarea echității în derularea activităților economice, precum și la îmbunătățirea conformării voluntare prin reducerea efortului ambelor părți în ceea ce privește alocarea resurselor umane și materiale”, transmite ANAF.