România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul digitalizarea economiei

Trimite și altora

Pandemia de coronavirus a accelerat procesul de transformare digitală în administrațiile locale. Acest proces se produce în contextul în care, la acest capitol, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană.

Potrivit unui studiu realizat la finalul anului trecut, gradul de digitalizare al administrației publice din România este de 32,2 la sută. Există instituții care recurg într-o măsură mai mare decât altele la instrumente digitale. De asemenea, există mari diferențe între mediul rural și cel urban. Înainte de pandemie, foarte puține instituții publice au investit în digitalizare.

Primarii, de exemplu, spun că, pe de o parte, cadrul legal nu încuraja deloc acest proces, iar pe de altă parte, în comunitățile mici nu existau resursele financiare necesare pentru a dezvolta aplicații ori rețele de calculatoare. Nu era deloc de neglijat nici inerția instituțională. Pandemia de coronavirus a schimbat însă atitudinea angajaților din multe instituții publice, care au înțeles că digitalizarea le ușurează munca și le oferă un grad sporit de siguranță.

În județul Cluj, de exemplu, multe primării de comună au introdus în ultimul an plata cu cardul a impozitelor ori taxelor locale și și-au îmbunătățit site-urile pentru a comunica cu cetățenii. În municipii, au început să apară și ecosisteme care încorporează aplicații de gestiune a parcărilor, de plată prin telefon a biletelor de autobuz ori aplicații ce includ ghidaje turistice. Cea mai interesantă tendință este cea din Cluj-Napoca. Acolo, Primăria a anunțat că va avea un serviciu de transformare digitală, care va integra resursele IT ale municipalității, bazele de date și procedurile din toate departamentele primăriei. Acest serviciu va pune mai mult în valoare și robotul software Antonia, conceput pentru a ușura relația cu cetățenii.

Tot Primăria Cluj-Napoca vrea să înființeze o bibliotecă virtuală pentru elevi și să elimine copiile pe hârtie ale documentelor. Deja, funcționează 60 de aparate pentru scanarea documentelor, pentru ca cetățenii să nu mai aducă dosare cu șină pline cu hârtii pe care să le lase apoi în arhiva fizică a instituției. Transformarea digitală înseamnă ți gestionarea inteligentă a unor resurse precum bazele sportive ale primăriei, care pot fi rezervate și folosite gratuit, cu ajutorul unor aplicații. Acest proces de transformare este susținut și de clusterele IT, care unesc instituții publice, universități și antreprenori privați. În Cluj, există două astfel de clustere, acreditate de Comisia Europeană.

Comments

comments

SHARE
Previous articleTurda va avea un aquapark de 17 hectare
Next articleCerere tot mai mare pentru serviciile de marketing digital
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

2 × three =