Perspective bune pentru piața cărții din România

Trimite și altora

Piața cărții din România începe să își revină după șocul provocat anul trecut de pandemia de coronavirus. În contextul în care, timp de săptămâni la rând, librăriile au fost închise, iar târgurile de carte au fost anulate, în 2020, piața cărții a scăzut cu 7,1 la sută față de anul 2019. În acest an, vânzările au fost mai mari.

Potrivit datelor adunate de patronate, piața cărții din România este de aproximativ 100 de milioane de euro. Primele 70 de edituri din România din punctul de vedere al cifrei de afaceri au totalizat în 2020 vânzări care trec cu puțin peste 84 de milioane de euro. Pandemia a adus și o reconfigurare a pieței cărții. Mulți tineri își comandă cărțile direct de pe Internet și nu mai trec prin librării.

De asemenea, a crescut și numărul e-book-urilor vândute. Până în 2020, acestea reprezentau doar 1 la sută din totalul cărților vândute în România. De anul trecut, însă, marile edituri au decis să vândă majoritatea titlurilor și în format electronic, iar acest lucru este apreciat de cumpărători.:

Există și edituri care au vândut același număr de cărți ca înainte de pandemie, însă și-au optimizat costurile. De exemplu, unele au tipărit, la costuri mai mici, volume în Republica Moldova. În primul semestru al acestui an, piața cărții a dat semne consistente de revenire, astfel că vânzările totale din acest an ar putea reveni la un nivel apropiat de cel din anii de dinainte de pandemie.

Comments

comments

SHARE
Previous articleDigitalizare: Floreștiul va avea un automat pentru eliberarea cardurilor pentru transportul public
Next articleEchipamemte medicale de 150 000 de lei pentru Institutul Inimii
ClujInsider.ro este o publicație dedicată mediului de afaceri clujean. Publicația noastră își propune să reflecte cât mai fidel și cu o acuratețe cât mai mare evoluțiile din economia locală. ClujInsider.ro oferă știri și analize care acoperă subiectele de business. Redacția ClujInsider.ro este formată din jurnaliști cu experiență de cel puțin 20 de ani, care promovează bunele practici în domeniul mass-media.

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY

8 + eighteen =