România cunoaște o creștere rapidă a volumului comerțului on-line. Potrivit estimărilor specialiștilor, în 2022, valoarea totală a comerțului on-line din România a ajuns la 6,3 miliarde de euro, cu 10 la sută mai mult decât în 2021. În acest an, creșterea va fi mai mică, însă comerțul on-line va depăși pragul de 6,5 miliarde de euro. Acest lucru înseamnă că tranzacțiile on-line vor reprezenta, până la finalul anului, între 9 și 12 la sută din totalul retailului din România.
Creșterea numărului de tranzacții a dus și la sporirea cazurilor de înșelăciune, spun reprezentanții autorităților. Cel mai adesea, înșelăciunile on-line se petrec cu ajutorul unor site-uri false, care copiază paginile web ale unor companii cunoscute. Mai există și un alt tip de infracțiuni legate de tranzacțiile on-line cu criptomonede. În acest caz, există persoane care nu au declarat profiturile obținute din aceste tranzacții și care sunt investigate de autorități pentru evaziune fiscală.