Cum a devenit Magnolia un superbrand în domeniul afacerilor cu flori

Trimite și altora

ioana-molnar_cofondator-magnolia2017 înseamnă aniversarea a două decenii de la lansarea unei mici afaceri de familie, fondată în Bistrița, care a crescut la Cluj și a devenit un superbrand în domeniul afacerilor cu flori și cu plante ornamentale. Din 1997, Magnolia nu mai înseamnă doar o plantă extraordinar de frumoasă, care înflorește primăvara, ci reprezintă și cea mai de încredere rețea de florării din România, care furnizează și servicii de livrare în străinătate. Planul pentru Florăria Magnolia a fost creată în Bistrița-Năsăud, iar în 1999 a fost deschisă prima reprezentanță din Cluj, devenit nucleul acestei afaceri de familie.

 

„Încă de când am început această afacere, în 1997, am vrut altceva pe piața de flori din România și ne bucurăm că am reușit. La anul sărbătorim cele două decenii și ne bucurăm foarte mult să vedem că pariul nostru pe internet a fost unul excelent. De asemenea, primim un feedback incredibil și din Diaspora și pe noi ne încântă că bucuria de a face gesturi frumoase nu cunoaște granițe și distanțe.

 

Ne-am propus încă de la început să fim mesagerii sentimentelor românilor, oriunde s-ar afla, și am reușit. Astfel s-a născut și sloganul după care suntem cunoscuți peste tot «Livrăm flori oriunde în lume». Ne pregătim acum pentru următorii ani“, a declarat Gabriel Molnar, CEO al Florăriei Magnolia.

 

Fondatorii sunt soții Ioana și Gabriel Molnar, iar prin munca lor susținută din acești ani au reușit să ajungă la un număr de 13 reprezentanțe offline și trei depozite în România. În mediul online, Magnolia a debutat în 2001 și a fost un act de pionierat în acest domeniu. Practic, site-ul rețelei de florării a fost primul magazin virtual de flori din România. Odată cu inaugurarea site-ului magnolia.ro, aranjamentele florale frumoase și atent pregătite au fost la un click distanță.

 

La final de 2016, Magnolia poate livra prin curier în România în mai puțin de patru ore. Astfel, toate județele din țară se bucură de o acoperire foarte bună a serviciilor. Totodată, prin parteneriate încheiate în zeci de țări din întreaga lume, în 140 de țări, compania clujeană reușește să livreze comenzile în străinătate în aproximativ 24 de ore. Românii plasează cele mai multe comenzi pentru Marea Britanie, Spania, Italia și Germania din Europa. Statele Unite ale Americii este altă destinație preferată, fiind pe locul al doilea în topul mondial, dar pe harta dăruirii florilor apare chiar și Dubai.

 

Anul 2016 a fost unul foarte profitabil pentru Magnolia, în special la nivelul comerțului internațional, cu livrări către diaspora, dar și pe plan național. Cu o cifră de afaceri de 4,7 milioane de euro, din care doar vânzările online au reprezentat 1,6 milioane de euro, cele mai multe livări înregistrându-se în Cluj și București, anul 2016 se încheie la nivelul așteptărilor pentru Magnolia. ”Aproximativ 55 la sută dintre comenzile on-line vin din partea femeilor. Însă, în general, bărbații comandă buchete mai scumpe”, spune Ioana Molnar.

 

Pentru 2017, planul este de a-și consolida poziția pe piața din România în ceea ce privește comerțul cu flori și relația cu clienții prin servicii pre și post vânzare. În contextul unei piețe tot mai competitive, clienții devin tot mai educați și selectivi atunci când vine vorba de alegerea buchetelor și aranjamentelor florale, astfel, așteptările Magnolia sunt de a-și menține în mod asumat și conștient rolul de a educa publicul.

 

Comments

comments

Nu sunt comentarii

LEAVE A REPLY